خداحافظی با ناچ؛ اوپو فناوری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش خود را به نمایش گذاشت

از همان زمان که شرکت‌ها برای زیباتر کردن گوشی‌های هوشمند خود تصمیم گرفتند قاب جلویی آن را به طور یکپارچه با صفحه نمایش بپوشانند دوربین سلفی به چالشی بزرگ برای انها تبدیل شد و شاید قرار دادن دوربین سلفی زیر صفحه نمایش رویایی بود که باور آن در آن زمان سخت بود.

0

اما چیزی که در این مطلب خواهید دید اولین دوربین سلفی زیر صفحه نمایش جهان است که شرکت اوپو پیش‌دستی کرده و در پستی در صفحه توئیتر رسمی خود بدون اطلاعات بیشتر به نمایش گذاشته است.

چیزی که در این ویدئو می‌بینید در واقع یک دوربین سلفی زیر صفحه نمایش است که دیگر نیازی به قرار دادن ناچ یا انواع بریدگی قطره‌ای و .. بر روی صفحه نمایش و حتی مکانیسم پاپ آپ برای آن نیست و باعث خواهد شد تا رویای قاب جلویی پوشیده از صفحه نمایش بدون هراس از غیبت یک دوربین سلفی واقعی محقق شود.

تقریبا یک ماه پیش اولین گزارش‌ها از کار کردن اوپو بر روی این فناوری منتشر شده بود و حالا این ویدئو تحقق این موضوع را ثابت می‌کند و تنها نگرانی موجود کیفیت این دوربین خواهد بود چرا که عملکرد درست آن در ویدئو در یک گوشی احتمالا پروتوتایپ و مفهومی دیده می‌شود.

البته وب‌سایت انگجت در گزارش خود آورده است که این ویدئو ابتدا توسط برایان شن مدیرعامل اوپو در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شده است و وی دقیقا با اشاره به همین نگرانی که گفتیم اعلام کرده است که سخ تسات که انتظار داشته باشیم دوربین زیر صفحه نمایش همان نتایج (کیفیت) دوربین‌های عادی را داشته باشد اما هیچکدام از فناوری‌های جدید به سرعت به کمال نمی‌رسند.

شرکت اوپو پیش از این ابدعات و فناوری‌های جدیدی را به نام خود ثبت کرده که شامل فناوری‌های شارژ سریع خاص و لنزهای زوم پریسکوپی بوده است که راه به محصولات پیدا کرده و به بازار عرضه شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که چه زمانی شاهد عرضه این گوشی اوپو و در واقع اولین محصول با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش خواهیم بود اما مطمئنا با سرعت رقابت بالای موجود میان شرکت‌ها به نظر چندان دیر نخواهد پائید.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.