شرکت Gogo اینترنت 5G حین پرواز هواپیما را در سال 2021 عرضه می‌کند

یک شرکت امریکایی با نام Gogo مدعی شده که تا سال 2021 دسترسی تمام خطوط هواپیمایی میان ایالات متحده و کانادار را به شبکه 5G برقرار خواهد کرد.

0

اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مشغول ایجاد زیرساخت بهره گیری از اینترنت 5G هستند. البته با خبر شدیم که به تازگی شرکت Gogo متعهد شده سال 2021 خدمات استفاده از این فناوری را در پرواز‎های میان ایالات متحده و کانادا برقرار کند.

مدیر عامل Gogo: ما انتظار داریم در همان زمان که اپراتورهای مخابراتی در زمین از شبکه 5G به طور همگانی بهره برداری می‌کنند، بتوانیم زیرساخت استفاده از این این شبکه را در آسمان فراهم کنیم.

اینترنت 5G حین پرواز هواپیما با فرکانس 2.4 گیگاهرتز قرار است با بهره گیری از 250 برج فعال این شرکت که در حال حاضر از اینترنت 4G پشتیبانی می‌کنند راه اندازی شود. البته پشتیبانی از شبکه‌های 4G و 3G به عنوان پشتیان نسل پنجم شبکه مخابراتی از طریق این سیستم کماکان ادامه پیدا خواهد کرد.

شرکت Gogo معتقد است که ایجاد زیرساخت دسترسی زمینی به شبکه 5G به مراتب راحت‌تر از ایجاد آن از طریق ماهواره بوده و هزینه‌های عملیاتی و تأخیر زمانی آن نیز کمتر خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید در اغلب کشورها با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از اینترنت و جایگزینی آن با تماس‌های تلفنی در حین پرواز، شرکت‌های هواپیمایی بزرگ امکان استفاده از اینترنت وای‌فای را برای تعداد زیادی از هواپیماهای فعال در خطوط هوایی خود فراهم کرده‌اند.

بد نیست که بدانید اغلب هواپیماهای خطوط Emirates و Cathay Pacific Group از فناوری وای‎فای در حال پرواز Gogo استفاده می‌کنند، با این حال گوگو هیچ‌گاه فعالیت وسیعی در خاک ایالات متحده نداشته است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.