تصویب افزایش 100 درصدی سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران صبح وز ١٢خردادماه 1397 با حضور 91.4 درصدی سهامداران این شرکت در سالن خلیج‌فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

0

مجمع فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران مطابق دعوت همراه اول از تمامی سهامداران، وکیل یا قائم مقام قانونی صاحب سهم و همچنین نماینده یا نمایندگان اشخاص حقوقی، به بررسی افزایش سرمایه این شرکت از 9 هزار و 600 میلیارد ریال به 19 هزار و 200 میلیارد ریال در قالب انتشار 9 میلیارد و 600 میلیون سهم به ارزش اسمی هزار ریال پرداخت که در نهایت با رأی سهامداران، تصویب شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، حمید فرهنگ مدیر عامل همراه اول در این مجمع فوق العاده با ارائه گزارشی اجمالی از تصمیم هیئت مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران برای افزایش سرمایه، اظهار کرد: این افزایش سرمایه در راستای اصلاح ساختار مالی و حفظ نقدینگی مورد نیاز برای انجام سرمایه گذاری های آتی و جبران مخارج سرمایه ای این شرکت صورت می گیرد.

وی درباره روند تغییرات سرمایه شرکت گفت: سرمایه در بدو خصوصی سازی شرکت مبلغ 200 میلیارد تومان بود که با افزایش سرمایه 93.7 درصدی که ابتدای سال 93 و هم زمان با توسعه تکنولوژی نسل سوم تلفن همراه صورت گرفت، از محل سود انباشته و اندوخته ها به 400 میلیارد تومان رسید.

مدیر عامل همراه اول ادامه داد: سال 96 هم برای توسعه فاز هفتم شبکه (LTE)، سرمایه شرکت با رشد 140 درصدی به 960 میلیارد تومان از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی رسید.

فرهنگ بیان کرد: صد درصد افزایش سرمایه تصویب شده در مجمع امروز نیز به شکل 720 میلیارد تومان از محل سود انباشته و 240 میلیارد تومان از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی آنان، صورت می گیرد.

مدیر عامل همراه اول همچنین یادآور شد: با وجود افزایش سرمایه صد درصدی، مجموع سرمایه شرکت ارتباطات سیار ایران همچنان کمتر از یک چهارم برنامه سرمایه گذاری سال جاری است؛ قرار است امسال بیش از 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری روی توسعه شبکه صورت گیرد.

فرهنگ تأکید کرد: همچنین در پنج سال پیش رو نیاز به سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی جهت تحقق درآمد 100 هزار میلیارد تومان مطابق برنامه راهبرد پنج ساله این شرکت داریم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.