اعلام تمامی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی به مدارک لازم برای اخذ ویزای آمریکا اضافه شد!

اگر قصد اخذ ویزای آمریکا را دارید بد نیست بدانید که اعلام اطلاعات حضور شما در اینترنت از جمله اعلام تمامی اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی شما به مدارک لازم برای اخذ ویزای امریکا اضافه شده است!

0

اگر چه پیش از این این موضوع به طور غیررسمی آغاز شده بود اما حالا برای تمامی درخواست‌های اخذ ویزای آمریکا اعلام تمامی فعالیت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی و به طور خاص نام کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی در 5 سال گذشته در میان مدارک لازم برای ویزای آمریکا ضروری اعلام شده است.

در واقع پیش از این تنها برای پرونده برخی متقاضیان، که نیاز به بررسی بیشتر داشت و یا به برخی کشورهای خاص سفر کرده و در آنها ساکن بودند، این اطلاعات درخواست می‌شد اما حالا این موضوع برای تمامی درخواست‌های اخذ ویزای آمریکا مورد درخواست قرار خواهد گرفت.

علاوه بر اطلاعات شبکه‌های اجتماعی، دیگر اطلاعات غیرمرتبط با شبکه‌های اجتماعی افراد شامل آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌ها و مقاصد سفر افراد در 5 سال گذشته نیز در فرم درخواست اخذ ویزای آمریکا مورد مطالبه قرار خواهد گرفت.

دیپلمات‌ها و مقامات رسمی از اعلام این موضوع برای درخواست ویزا مستثنی بوده و اتباع کشورهای فرانسه، بریتانیا، آلمان و کانادا که ورود آنها به ایالات متحده آزاد است نیز به طور بدیهی نیازی به اعلام این موارد نخواهند داشت.

گنجاندن الزام اعلام اطلاعات آنلاین افراد در میان مدارک لازم برای اخذ ویزای آمریکا مطمئنا میلیون‌ها نفر که هر ساله درخواست اخذ ویزای ایالات متحده را دارند تحت تاثیر قرار خواهد داد اما در عین حال مشخص نیست تاثیر لازم را در رسیدن به هدف اصلی ایالات متحده در زمینه ممانعت از ورود افراد مورد نظر داشته باشد یا خیر.

آمریکا اعلام کرده که پنهان کردن حقیقت و دروغگویی افراد در این زمینه می‌تواند عواقب جدی در وضعیت پرونده مهاجرت آنها داشته باشد. این قانون جدید را می‌توان تحقق یکی از وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ دانست که وعده سخت‌گیری در خصوص ورود مهاجران به ایالات متحده را داده بود اگرچه مطمئنا بر حفظ حریم خصوصی کاربران شبکه‌های اجتماعی تاثیر خواهد گذاشت و آنها را به پنهان کاری بیشتر ترغیب خواهد کرد.

منبع AP
از طريق Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.