هواوی پایگاه داده‌ مخصوص هوش مصنوعی خود را با عنوان GaussDB معرفی کرد

در مراسمی که در شهر پکن برگزار شد، هواوی پایگاه داده مخصوص هوش مصنوعی خود با عنوان GaussDB را در کنار استاندارد FusionStorage 8.0 معرفی کرد.

0

در این رویداد، دیوید وانگ، مدیر اجرایی هواوی درباره اهمیت داده‌ها گفت: « بشر در حال ورود به عصر جهان هوشمند است. داده به عامل جدیدی برای تولید تبدیل شده است و لحاظ کردن هوش در تحلیل داده‌ها باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. دیتابیس‌های ناهمگون، هوشمند و همگرا به زیرساخت‌های کلیدی داده در حوزه‌های مالی، اداری و ارتباطات بدل خواهند شد».

GaussDB هواوی؛ نخستین پایگاه داده مخصوص هوش مصنوعی

پایگاه داده GaussDB نخستین پایگاه داده‌ای است که قابلیت‌های هوش مصنوعی را در چرخه‌ی حیات دیتابیس‌های غیرمتمرکز گنجانده و این امکان را فراهم آورده که پایگاه داده بتواند فرایندهای تعمیر و نگهداری، عیب‌یابی و رفع اشکال را به‌شکل خودکار انجام بدهد.

پایگاه داده GaussDB برای پردازش تحلیلی آنلاین، پردازش تراکنش آنلاین و پردازش ترکیبی تراکنشی/تحلیلی، از نظریه‌ی بهینه‌سازی استفاده می‌کند تا نخستین الگوریتم تنظیم خودکار این صنعت را ایجاد کند و فرایند تنظیم را تا ۶۰ درصد بهتر کند.

دستاورد دیگر این پایگاه داده هم این است که به لطف فریم‌ورک پردازش ناهمگون، می‌تواند از توان پردازش غیرمتمرکز بهره بگیرد. پایگاه داده‌ی GaussDB توانسته است در بنچ‌مارک TPC-DS از لحاظ عملکرد رتبه‌ی اول را به دست بیاورد و ۵۰ درصد بهتر از میانگین این صنعت عمل کند.

GaussDB از آرایش‌های مختلف، از جمله آرایش محلی و آرایش ابری اختصاصی و عمومی، پشتیبانی می‌کند. این پایگاه داده می‌تواند روی HUAWEI CLOUD طیف کاملی از خدمات ذخیره‌سازی داده را ارائه کند و نیاز مشتریان مختلف در حوزه‌های مالی، اینترنت، تدارکات و آموزش را برآورده نماید.

فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز با بهترین عملکرد در جهان

هواوی در کنار این پایگاه داده، استاندارد ذخیره‌سازی جدیدی با عنوان FusionStorage 8.0 هم معرفی کرده که بالاترین کارایی را در جهان دارد. هدف از راه‌اندازی این پایگاه داده بازتعریف زیرساخت داده از طریق استراتژی هوش داده پلاس Data + Intelligence strategyعنوان شده است.

استاندارد FusionStorage 8.0 توانسته بالاترین عملکرد ذخیره‌سازی غیرمتمرکز در جهان را ارائه کند. در بنچ‌مارک SPC-1، عملکرد خواندن/نوشتن FusionStorage 8.0 در هر گره به عدد ۱۶۸۰۰۰ IOPS رسیده است. به این ترتیب، برای نخستین بار در جهان، امکان استفاده از ذخیره‌سازی غیرمتمرکز برای کاربردهای تجاری حساس فراهم آمده است.

این استاندارد همچنین توانسته هم‌زمان از پروتکل‌های block، file، object و HDFS پشتیبانی کند و این امکان را فراهم بیاورد که یک سیستم ذخیره‌سازی واحد بتواند کل یک پایگاه داده را مدیریت کند و در عین حال در تمام چرخه‌ی مدیریت ذخیره‌سازی از هوش مصنوعی بهره گرفته است.

رشد نوآورانه و پیشرفت‌های قابل ملاحظه هواوی در هوش مصنوعی

هواوی یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه‌های هوشمند است که با ادامه دادن سرمایه‌گذاری و نواوری در زمینه‌ افزایش قدرت پردازش هوش مصنوعی و الگوریتم‌ها و داده‌های برچسب‌دارِ مختص این فناوری، توانسته به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این حوزه دست پیدا کند.

هواوی اولین پردازنده هوش مصنوعی در موبایل را در سری پرچمدار گوشی‌های Huawei Mate 10 به دنیا معرفی کرد و با توسعه آن هم اکنون حتی در گوشی های میان رده این شرکت شاهد استفاده از این فناوری هستیم و حالا این فعالیت در راستای معرفی استراتژی جدید هواوی در زمینه هوش مصنوعی به حساب می‌آید که رشد نوآورانه‌ایی در سال‌های اخیر داشته است.

در «چشم‌انداز جهانی صنعت» هواوی آمده است که حجم جهانی داده از ۳۲.۵ زتابایت در سال ۲۰۱۸ به ۱۸۰ زتابایت در سال ۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. تقاضای شرکت‌ها برای پردازش هوش مصنوعی هر سه ماه دو برابر می‌شود و مقبولیت هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۵ به ۸۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.