حالت کودک به جدیدترین نسخه برنامه بازار اضافه شد

در جدیدترین نسخه برنامه بازار (7.29.0) برای نخستین بار امکان فعال‌سازی حالت کودک برای والدین و مربیان افزوده شده است.

0

یکی از دغدغه‌های همیشگی والدین در هنگام استفاده کودکان از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، نحوه دسترسی آنها به برنامه‌های مناسب سن آنهاست.

در این خصوص تاکنون گوگل پلی اقداماتی را در نظر گرفته که البته با توجه به بومی نبودن آن برای ایرانیان چندان چاره‌ساز نیست و حالا کافه بازار به عنوان بزرگترین فروشگاه برنامه‌های اندرویدی ایران امکان فعالسازی حالت کودک را به عنوان بازار کودک در جدیدترین نسخه خود قرار داده است.

حالت کودک برنامه بازار

بنابر اعلام روابط عمومی کافه بازار، در جدیدترین نسخه برنامه بازار با فعال‌کردن حالت کودک، محتوای برنامه بازار (اعم از برنامه، بازی و ویدیو) بر اساس رده سنی کودکان (تا ۱۰ سال) پالایش شده و برنامه‌ها، بازی‌ها و ویدیوهای مناسب، تا حد ممکن، در معرض دید و استفاده‌ی آنها قرار می‌گیرد.

آموزش فعالسازی حالت کودک برنامه بازار یا بازار کودک

والدین جهت فعال‌سازی حالت کودک، کافیست روی گوشی خود در پایین صفحه اصلی برنامه بازار، به بخش «بازار من» بروند و با پیمایش به سمت پائین صفحه دکمه «بازار کودک» را روشن کنند.

فعال کردن حالت کودک کافه بازار

پس از فعال کردن این دکمه تاریخ تولد کودک شما پرسیده می‌شود تا محتوای مورد نظر بر این اساس تنظیم و به نمایش درآید. برای غیرفعال کردن بازار کودک هم کافیست تا دقیقا همین کار را انجام داده و دکمه حالت کودک را خاموش کنید.

برای جلوگیری از غیرفعال کردن این حالت توسط کودک شما، تاریخ تولد او به عنوان قفل در نظر گرفته شده و برای غیرفعالسازی حالت کودک لازم است آن را وارد کنید اگرچه به نظر می‌رسد این قفل با توجه به کودکان این روزها چندان هم قوی نیست!

این نخستین گام است

روابط عمومی کافه بازار در بیانیه خود به مناسبت عرضه این قابلیت آورده است که نظر به اینکه تاکنون کاری جامع در زمینه تدوین معیار پالایش محتوا برای کودکان در کشورمان صورت نگرفته، دبیران محتوای بازار با لحاظ‌ کردن رده‌بندی سنی اعلام‌شده از سوی تأمین‌کنندگان محتوا و نهادهای فرهنگی متولی، به شیوه‌ای سخت‌گیرانه کوشیده‌اند امکان خطا در دسترسی کودک به محتوای مناسب را به حداقل برسانند.

کافه بازار همچنین با اعلام اینکه این نخستین گام کافه‌بازار برای تسهیل دسترسی کودکان به محتوای مناسب و جلوگیری از دسترسی آنان به محتوای نامناسب برای سن آنهاست، از راهکارهای پیشنهادی صاحبنظران جهت تدوین معیارهای جامع پالایش محتوا برای کودکان برای گام‌های بعدی خود استقابل و اعلام کرده که شماره‌های ۴۱۲۵۳۰۰۰ (۰۲۱) و ۲۲۰۸۹۹۵۱ (۰۲۱) و نشانی support@cafebazaar.ir پذیرای نظر، پیشنهاد و انتقاد والدین، مربیان و کارشناسان است.

دانلود جدیدترین نسخه برنامه بازار

برای دانلود جدیدترین نسخه برنامه بازار می‌توانید بر روی دکمه پائین گلیک کنید تا به صورت خودکار جدیدترین نسخه برنامه بازار را دریافت کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.