چین در پاسخ به تحریم هواوی تهدید کرد که لیست تحریم خودش را می‌سازد

دولت چین در پاسخ به تحریم شرکت هواوی از سوی ایالت متحده، فهرستی از شرکت‌های خارجی غیرقابل اعتماد را ایجاد خواهد کرد که به زیان منافع شرکت‌های چینی فعالیت کنند.

2

پس از آنکه روزنامه مردم سالاری چین روز گذشته از احتمال ممنوع شدن و تحریم صادرت فلزات کمیاب مورد استفاده در صنایع دیجیتال به امریکا خبر داد، امروز سخنگوی وزارت بازرگانی این کشور نیز خبر تشکیل فهرستی از شرکت‌های خارجی که در تجارت با این شرکت‎های چینی غیر قابل اعتماد هستند را رسانه‌ای کرد.

جنگ تجاری ایالات متحده و چین روز به روز شدیدتر می‌شود، طوری که از فردا شنبه، دولت چین بر روی 60 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از ایالت متحده 10 درصد تعرفه جدید اعمال خواهد کرد. وزارت تجارت این کشور همچنین اعلام کرده در حال تدوین فهرستی از نام اشخاص و شرکت‌هایی هست که گمان می‌رود برخلاف قوانین حاکم بر بازار و روحیه تجارت برای تحقق اهداف غیرتجاری اقدام به تحت فشار قرار دادن شرکت‌های چینی کنند.

هرچند در این بیانیه نامی از اقدام متقابل بر ضد شرکت‌های آمریکایی آورده نشده است، با این حال بر کسی پوشیده نیست که هدف چین در این برهه زمانی ایجاد موانع بر سر فعالیت شرکت‌های آمریکایی در بازار این کشور است.

به گفته وزیر بازرگانی چین، هدف از این اقدام تقابل با یک‌جانبه گرایی در تجارت بین‌الملل عنوان شده است. در سوی دیگر این کشور شرکت‌ها و اشخاصی که با شرکت‌های چینی به بهانه‎های واهی قطع رابطه کرده و یا با در پیش گرفتن رویه‎ای تبعیض‌آمیز علیه شرکت‎های چینی به منافع و امنیت ملی چین آسیب می‎رسانند را تحریم خواهد کرد.

در صورت عملیاتی شدن این تصمیم، بدون شک شاهد به مخاطره افتادن منافع بسیاری از شرکت‌های آمریکایی از جمله آلفابت و اپل و یا کمپانی‌هایی که بسیاری از تجهیزات خود را در چین تولید می‌کنند، همانند کوالکام و اینتل خواهیم بود. در سوی دیگر حوزه فعالیت شرکت‌هایی مانند توشیبا که که به تحریم هواوی توسط آمریکا پیوسته و بی‌دلیل رابطه کاری خود با هواوی قطع کرده‌اند، در این کشور محدود خواهد شد.

به احتمال زیاد شاهد تحریم پاناسونیک و توشیبا از سوی چین خواهیم بود

لازم به یادآوری است که جنگ تجاری میان چین و ایالت متحده از زمان تحریم هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی و دومین برند بزرگ تولید کننده گوشی هوشمند در جهان وارد فاز جدیدی شده است. برخلاف مدیرعامل هواوی، بسیاری در چین معتقد که دولت این کشور نیز بایستی در حرکتی متقابل شرکت‌های آمریکایی مانند اپل را مورد تحریم قرار دهد.

میشل لم، اقتصاددان فعال در موسسه Société Générale SA در هنگ کنگ، معتقد است که به احتمال زیاد شاهد حضور نام شرکت‌های ژاپنی مانند پاناسونیک و توشیبا در فهرست تحریم‎های اعمالی از سوی دولت چین خواهیم بود. البته به گفته وی علاوه بر شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های پیروی این کشور، بدون شک شرایط برای فعالیت وسیع کمپانی‌های چند ملیتی در چین سخت خواهد شد.

منبع androidpit
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Fatemeh می‌گوید

    سلام خسته نباشید. من اخیرا اکانت اینستام رو حذف کردم اما وقتی یوزرنیممو تو گوگل سرچ میکنم عکس پروفایلم بصورت بزرگ میاد در حالیکه حتی پیجم پرایوت بوده و قبل حذف، عکس رو از پروفایل برداشته بودم. میشه بگید دلیلش چیه ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      دلیلش کش اینستاگرام و وب‌سایت‌های دیگه هست که اطلاعات کاربران اینستاگرام رو جمع می‌کنند. بعد از چند روز کاملاً از اینستاگرام پاک میشه و امیدوارم جای دیگه باقی نمونه