چرا ندای وظیفه‌ی جدید Modern Warfare 4 نیست؟

جیکوب مینکوف، طراح و کارگردان بخش داستانی بازی در این باره می‌گوید: «برای ساختن یک بازی جنگاوری نوین جدید در سال 2019، ما مجبور بودیم که خط داستانی قدیمی را کنار بگذاریم.

1

با پایان یافتن Call of Duty: Modern Warfare 3 اتفاقات زیادی در این مجموعه افتاده بود. از بحران هسته‌ای تا حمله‌ی روسیه به آمریکا. پس زمانی که سازندگان این بازی در استودیوی اینفینیتی وارد (Infinity Ward) به فکر ساخت قسمت جدید جنگاوری نوین افتادند، به چیزی دیگر نیاز داشتند. به یک لوح سفید.

جیکوب مینکوف، طراح و کارگردان بخش داستانی بازی در این باره می‌گوید: «برای ساختن یک بازی جنگاوری نوین جدید در سال 2019، ما مجبور بودیم که خط داستانی قدیمی را کنار بگذاریم. اما این بازی همچنان یک جنگاوری نوین است.»

او در ادامه اضافه می‌کند:

چیزهایی زیادی بودند که باعث می‌شدند بازی هیچ شباهتی با دنیایی که امروز شاهد آن هستیم نداشته باشد.

دلایلی برای این‌که ندای وظیفه‌ی جدید که شب گذشته معرفی شد، به سادگی تنها عنوان Modern Warfare را یدک می‌کشد و Modern Warfare 4 نیست. این بازی یک دنباله نیست، بلکه ریبوت این مجموعه است. شبیه آن اتفاقی که سانتا مونیکا سال گذشته با بازی God of War انجام داد.

سازندگان این بازی، کار خود را به اتفاقی که با ورود «دنیل کریگ» به مجموعه‌ی «جیمز باند» برای این سری فیلم افتاد مقایسه می‌کنند. با اضافه شدن کریگ به نقش مامور 007، شخصیت این فوق‌جاسوس و ماجراها و شخصیت‌های دیگر تغییر نکرده، اما لحن فیلم‌ها جدی‌تر و تاریک شده است. Modern Warfare جدید هم شخصیت‌های آشنای قدیمی را در بر دارد، از جمله «کاپیتان پرایس» که با ظاهری امروزی‌تر بازگشته است. «ما می‌خواستیم آن‌ها را بازگردانیم و زندگی جدیدی به آن‌ها بدهیم. یک زندگی کامل‌تر و بالغ‌تر.»

Modern Warfare جدید

دلیل اصلی برای این تغییرات، بر اساس گفته‌های مینکوف، این است که داستان بازی بتواند بازتاب دقیق‌تری از دنیای واقعی باشد. این به معنای بازسازی درگیری‌ها و جنگ‌های واقعی در بازی نیست، بلکه سناریوهایی در بازی ارائه می‌شوند که از این درگیری‌ها وام گرفته‌اند. تیم اینفینیتی وارد بارها از اصطلاح «برگرفته از تیتر روزنامه‌ها» استفاده کرده است.

مینکوف این موضوع را به این شکل شرح می‌دهد:

در مجموع آن‌چه ما می‌خواستیم انجام دهیم، نزدیک ماندن به روح درگیری‌های مدرن، بدون بازتولید هرگونه واقعه یا درگیری مشخصی بود. و این چند دلیل دارد. بزرگ‌ترین دلیل این است که در آن صورت دست ما به عنوان بازی‌ساز بسته می‌شد. اگر قرار بود داستانی که همزمان با ساخته شدن این بازی در حال پیشروی بود را تعریف کنیم، چه کسی می‌دانست که آخرش چه می‌شود؟ ساخت یکی از این بازی‌ها سه سال طول می‌کشد. بنابراین ما ممکن بود در شرایطی قرار بگیریم که داستان را کاملا به سمت دیگری برده‌ایم و حالا در خاک دشمن و شرایط عجیبی قرار گرفته‌ایم.

همچنین ممکن بود به یک ایده‌ی خوب گیم‌پلی برسیم که در دنیای واقع اتفاق نیفتاده بود، پس نمی‌توانستیم آن را عملی کنیم. ما می‌خواهیم قادر به ساخت جذاب‌ترین، جالب‌ترین و از نظر احساسی تاثیرگذارترین سناریوهای بازی ممکن باشیم. و می‌خواهیم خودمان را فقط به اندازه‌ی کافی برای داشتن این آزادی، از دنیای واقعی جدا کنیم.

بازی یک کمپین داستانی تک نفره دارد که به دو بخش تقسیم می‌شود. در یکی شما در نقش یک مامور عملیات ویژه‌ را بر عهده دارید و در دیگری در نقش یک سرباز چریکی در خاورمیانه حاضر خواهید شد. چون بازی یک تیراندازی بسیار واقع‌گرایانه و خشن است، پتانسیل زیادی برای دیدن لحظه‌های مشکل‌آفرین و آزاردهنده وجود دارد. موقعیت‌های مجازی که با آن‌چه از یک بازی سرگرم‌کننده با قابلیت تیراندازی انتظار می‌رود، چندان سازگار نیستند.

این‌جا یک مرز بسیار باریک بین سرگرمی و تبدیل شدن بازی به اثری مشکل‌آفرین وجود دارد، که مینکوف می‌گوید برای ارائه‌ی درک بهتری از واقعیت به بازی‌کنندگان، باید این جنبه‌های آزاردهنده‌تر جنگ را به نمایش بگذاریم: «ما می‌دانیم که قرار نیست همه را راضی کنیم، اما داریم بهترین کار در توانمان را انجام می‌دهیم تا با افتخار، احترام و حساسیت یک مجموعه را به ثمر بنشانیم.»

تیم سازنده از یک شعار داخلی استفاده می‌کند: «آرواره‌ها به جای ارّه»‌ (اشاره به دو فیلم Jaws و Saw) و هدف از این شعار این است که خشونت بازی به تکامل رسیده و هیجان‌انگیز باشد، نه بیش از حد بی‌پرده و ترسناک و خون‌آلود.

جنگاوری نوین، الزاما در تلاش برای رساندن یک پیام سیاسی با داستان امروزی‌اش نیست، اما مینکوف امیدوار است که بازی‌کنندگان حداقل یک چیز را از این تجربه به دست آورند: «من می‌خواهم شما همذات‌پنداری کنید، می‌خواهم شما یک مایل با کفش‌های آن شخصیت‌ها راه بروید و از بازی فاصله بگیرید تا آن‌چه را که آن‌ها تجربه می‌کنند درک کنید.»

Call of Duty: Modern Warfare قرار است در ماه اکتبر برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی‌سی عرضه شود.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:
1 نظر
  1. مهیار می‌گوید

    لحظه شماری می‌کنم واسه اومدنش..

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.