چگونه انتخاب رشته کنکور 98 را با موفقیت انجام دهیم؟

0

انتخاب رشته کنکور98 یکی از مهم ترین قدم ها برای رسیدن به آینده ای روشن است. انتخاب یک مشاور مناسب در انتخاب رشته تاثیر بسزایی میگذارد. اما پیش از مراجعه به مشاور باید به خواسته هایتان از آینده ی شغلی خوب فکر کنید. نیاز اساسی هر داوطلب، قبل از انتخاب رشته در کنکور شناخت علایق و سلایق فردی اش است.

البته شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که صرفا علاقه اهمیتی ندارد و باید شخصیت خود، دور نمای شغلی و همچنین شغلی که برای آن ساخته شده اید را بشناسید.

تاثیر شخصیت شناسی در انتخاب رشته کنکور 98 چیست؟

در علوم روانشناسی 4 مدل تیپ شخصیتی وجود دارد که داوطلبین باید با توجه به این تیپ های شخصیتی انتخاب رشته خود را انجام دهند. این تیپ های شخصیتی شامل : مصلحت گرا ها، متولی ها، نظریه پردازان و همچنین همدل ها است. هر تیپ شخصیتی، درررشته ای متفاوت را می‌طلبد.

پس اگر هر فرد قصد انتخاب رشته در زیر گروه های مختلف را دارد باید به این نکته توجه نماید. مثلا اگر فردی قصد دارد تا برای انتخاب رشته تجربی کنکور اقدام کند باید توجه داشته باشد که تیپ شخصیتی نظریه پرداز ها مناسب تر برای این زیر گروه نظری است.

چرا برای موفق شدن در انتخاب رشته کنکور به مشاور نیاز داریم؟

مشاور کنکور با توجه به دانشی که در خصوص انتخاب رشته ریاضی امسال، تجربی و یا دیگر رشته ها دارد بهترین راهنما برای تمامی داوطلبین در خصوص انتخاب درست برای آینده شغلی و تحصیلی آن‌ها است.

بنابراین هر داوطلبی که اطلاعات کاملی در مورد کلیات رشته های دانشگاهی، ظرفیت های دانشگاه ها و تیپ شخصیتی و علاقه‌ی باطنیش ندارد، ملزم است که به مشاوره کنکور یا مراکز تخصصی مشاوره‌ای کنکور مراجعه نماید.

تخمین رتبه و دانشگاه در خصوص انتخاب رشته کمک کننده است یا نه؟

بسیاری از سایت ها به تخمین رتبه و پیش بینی دانشگاه ها بر اساس درصدهای آن‌ها میپردازند و در حوزه ی انتخاب رشته بسیار کمک کننده هستند. اما ضریب خطای بالای آنها ممکن است که نتیجه ی دقیقی را به شما ارائه نکند.

همچنین برخی از سایت ها مانند سایت استادبانک بلافاصله بعد از اتمام کنکور سراسری به ارائه پاسخنامه کنکور98 از طریق سامانه ی پیامکی تعبیه شده در وبسایتش می‌پردازند. شما میتوانید با محاسبه درصد ها دورنمایی از رتبه ی تقریبی خود داشته باشید و همچنین با آمادگی و تحقیق در مدت زمان بیشتری به انتخاب رشته صحیح در کنکور 98 بپردازید.

خانواده‌ها چه نقشی در انتخاب رشته صحیح دارند؟

خانواده علاوه بر اینکه نقش موثر و خوبی در روند انتخاب رشته دارد ، میتواند نقش تخریبگری با توجه به موقعیت اجتماعی یک شغل، درآمد و بازار کار آن و همچنین با تحمیل تفکرات اشتباه خود، در یک انتخاب رشته اشتباه داشته باشد. همچنین پدر و مادرها گاهی به دنبال تحقق آرزو های دست نیافته ی خود در رشته های مختلف دانشگاهی هستند و فرزندان خود را به انتخاب نادرست و به‌ دور از علایق فردی آن‌ها مجبور می‌کنند.

گاهی رقابت با دیگر افراد ، دوستان، آشنایان و خویشاوندان باعث می‌شود که خانواده فرزند خود را مجبور کند تا رشته‌ای که دور از استعداد آن‌هاست را انتخاب نمایند و همین امر موجب آسیب زدن به آینده‌ی شغلی و تحصیلی فرزندشان می‌شود.

نقش مشاور در انتخاب رشته ‌این است که خانواده‌ها را مجاب کند تا بر اساس استعداد و علاقه‌ی فرزندشان آن‌ها را راهنمایی کنند و همین موضوع باعث پیشرفت و ترقی فرزندشان می شود.

به کدام مرکز مشاوره برای انتخاب رشته بروم؟

مراکز مشاوره‌ای زیادی وجود دارند که بعد از اعلام نتایج مقدماتی کنکور شروع به خدمت‌رسانی می‌کنند. شما می‌توانید با حضور در این مراکز به انتخاب رشته صحیح با مشاوران بپردازید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به استادبانک که واقع در مرکز رشد دانشگاه شریف است به‌طور حرفه‌ای و مطمئن با مشاوران خبره‌ی آن، انتخاب رشته‌ای صحیح و اصولی را انجام دهید.

مشاوران متخصص استادبانک، داوطلبان را در خصوص انتخاب رشته کنکور ریاضی و انتخاب رشته تجربی به‌درستی راهنمایی می‌کنند ، همچنین آن‌ها بهترین و کامل‌ترین انتخاب رشته را برای تمامی دانش آموزان با توجه به آزمون‌های شخصیت شناسی که از افراد می‌گیرند و بر اساس استعداد آن‌ها انجام می‌دهند. شما می‌توانید با سرچ کردن استادبانک در گوگل یا کافه بازار از طریق سایت و یا اپلیکیشن جهت دریافت مشاوره نوبت بگیرید . همچنین می‌توانید به‌صورت تلفنی و از طریق شماره تماسی که در سایت استادبانک وجود دارد به اخذ و یا رزرو نوبت بپردازید.

این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی است و فارنت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.