مدیاتک چیپست‌های 5G خود را برای گوشی‌های ارزان‌تر نسل بعد معرفی کرد

شرکت مدیاتک که اغلب بر روی توسعه گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت متمرکز است، به تازگی در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از اولین چیپست 5G مخصوص گوشی‌های ارزان قیمت رونمایی کرد.

0

5Gهمان‌طور که احتمالاً در جریان هستید شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند اغلب از مودم‎های 5G در مدل‌های پرچم‌دار خود استفاده می‌کنند، با این حال شرکت مدیاتک به تازگی در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از یک تراشه 7 نانومتری مجهز به مودم 5G پرده برداشته که قابلیت به کار گیری در گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت را دارد.

اولین پردازنده 5G موبایلی مدیاتک با نام Helio M70 5G، دارای هشت هسته با معماری Cortex-A77 و واحد پردازش گرافیکی Mali-G77 بوده که از یک واحد مستقل هوش مصنوعی APU هم بهره می‌برد. به لطف معماری چینش هسته Cortex-A77 که تنها چند روز قبل توسط کمپانی ARM معرفی شده است، Helio M70 5G دست کم 20 درصد سریع‌تر از تراشه‌های توسعه یافته با معماری Cortex-A76 به کار رفته در گوشی‌های امروزی می‌تواند عملیات پردازش را انجام دهد.

برخلاف گوشی‌های 5G کنونی بازار که از مودم مستقل X50 برای اتصال به نسل پنجم شبکه مخابراتی استفاده می‌کنند، تراشه 5G مدیاتک یک واحد پردازش مجتمع بوده که از شبکه‌های SA/NSA زیر 6 گیگاهرتز پشتیبانی کرده و بدون هیچ تراشه جانبی با فناوری LTE، 3G و 2G نیز سازگاری دارد. البته نسل دوم پردازنده X55 کوالکام هم قادر به ارائه قابلیت مشابهی هست، با این حال تا سال آینده شاهد حضور آن در بازار نخواهیم بود.

از دیگر ویژگی‌های این چیپست مدیاتک می‌توان به پشتیبانی از ویدئوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ارتقا عملکرد دوربین در ثبت تصاویر پرتره، پشتیبانی از سنسورهای 80 مگاپیکسلی، ایجاد زیرساخت دانلود و آپلود فایل به ترتیب با سرعت 4.7 گیگابیت و 2.5 گیگابیت و پشتیبانی از فرکانس mmWave اشاره کرد. انتظار داریم که اولین مودم 5G مدیاتک در سه ماه سوم سال 2019 راهی بازار گردد.

منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.