ایسوس لپ تاپ خلاقانه ZenBook Pro Duo را با دو صفحه‌نمایش 4K رونمایی کرد

شرکت ایسوس در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 از یک لپ‎تاپ با دو نمایشگر 4K رونمایی کرد که شیوه طراحی و عملکرد آن را پیش‌تر در هیچ محصولی مشاهده نکرده‌ایم.

2

ایسوس که خود یک برند تایوانی است همیشه وقت در کامپیوتکس حضور فعالی داشته و امسال نیز در این نمایشگاه طیف وسیعی از لپ‎تاپ‎های خاص خود را معرفی کرده است. یکی از شاخص‌ترین محصولات این شرکت در کامپیوتکس 2019 لپ تاپ ZenBook Pro Duo نام دارد که علاوه بر داشتن نمایشگر 15.4 اینچی، دارای یک نمایشگر جانبی در قسمت فوقانی کیبورد هم می‌باشد.

لپ تاپ خلاقانه ZenBook Pro Duo را می‌توان تلفیقی از طرح‌های یوگابوک لنوو و تاچ بار به کار رفته در مک‌بوک‌های اپل دانست که در قسمت فوقانی کیبورد فیزیکی به نمایشگری لمسی با نسبت تصویر 32: 9 تجهیز شده است. نکته جالب آنکه این نمایشگر همچون پنل اصلی لپ تاپ قادر به ارائه تصویر با وضوح 4K است.

به‌رغم تعبیه نمایشگر ScreenPad Plus، همچنان شاهد استفاده از کیبورد کامل فیزیکی با قسمت number pad در این لپ تاپ ایسوس هستیم. البته ترک پد در ابعاد کوچک‌تر به جای مرکز، به سمت راست کیبورد منتقل شده است. لازم به یادآوری است که HP نیز چندی پیش از طرحی مشابه با ScreenPad Plus در ابعاد کوچک‌تر در مدل Omen X 2S استفاده کرده است.

ZenBook Pro Duo

شرکت تایوانی ایسوس برای نمایشگر ثانیه ZenBook Pro Duo یک رابط برنامه‌نویسی اختصاصی معرفی کرده که به توسعه دهندگان امکان ساخت برنامه‌های مختلف برای استفاده از پتانسیل این قسمت را می‌دهد. در سوی دیگر کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک کنترل لمسی یا قسمتی از کیبورد هم استفاده کنند. همچنین امکان یکپارچه کردن دو نمایشگر و نمایشگر قسمتی از تصویر بر روی ScreenPad Plus وجود خواهد داشت.

ZenBook Pro Duo علاوه بر دارا بودن ویژگی مذکور یک لپ تاپ بالا رده محسوب می‌شود که دارای مشخصاتی از جمله تراشه هشت هسته‌ای Core i9 اینتل و کارت گرافیک انویدیا RTX 2060، چهار میکروفون داخلی با قابلیت کنترل صوتی دستیار کورتانا مایکروسافت یا الکسا آمازون، یک پورت تاندربولت 3، دو درگاه USB-A، جک هدفون و خروجی HDMI می‌باشد.

هرچند هنوز ایسوس اطلاعاتی پیرامون قیمت عرضه این محصول ارائه نکرده است، با این حال می‌توان پیش‌بینی کرد که عمر شارژ باتری آن با توجه به استفاده از 2 نمایشگر 4K طولانی نخواهد بود. البته شرکت تایوانی مدل دیگری از آن را با نمایشگر فول اچ‎دی هم به بازار عرضه خواهد کرد که فاقد تراشه Core i9 بوده و به کارت گرافیک MX250 مجهز شده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. sadaf می‌گوید

    چرا اون پیجی که میخوام پاک کنم رو نمیاره پیج اصلیمو میخواد پاک کنه 😭😭😭😭

    1. محسن صحافی می‌گوید

      هر اکانت یوزرنیم و پسورد خودش رو داره اونها رو وارد کنید تا پیج مورد نظر رو بیاره احتمالا از یک آدرس ایمیل برای ساخت دو یا چند اکانت استفاده کردید!