مدیر و بنیانگذار هواوی اولین مخالف مقابله به مثل چین در برابر تحریم آمریکا خواهد بود

در چنین شرایطی شاید روی آوردن مدیر و بنیانگذار هواوی به دولت چین و درخواست برای حفظ شرکت و مقابله به مثل با امریکا منطقی باشد، اما او رویکرد متفاوتی اتخاذ کرده است.

0

مدیر و بنیانگذار هواوی «رن ژنگ‌فی» در هفته‌ی اخیر تعدادی گفتگو انجام داده و به قرار گرفتن نام این شرکت در لیست سیاه ایالات متحده واکنش داده است.

او در گفتگوی خود با بلومبرگ اعلام کرد که نه انتظار دارد و نه امیدوار است که دولت چین با تحریم دولت دونالد ترامپ مقابله به مثل کند. او در این باره گفته:

اول این که، این اتفاق نخواهد افتاد. و ثانیا، اگر چنین اتفاقی بیفتد، من اولین نفر هستم که به مخالفت برمی‌خیزم.

در هفته‌های اخیر هواوی در ایالات متحده مورد تهاجم تبلیغاتی نیز قرار گرفته است. بسیاری از آژانس‌های امنیتی آمریکایی، این شرکت را یک تهدید امنیتی ملی خوانده‌اند و مردم را از خرید گوشی‌های هواوی برحذر داشته‌اند.

با این‌که هنوز هیچ مدرک مستندی برای این اظهارات یافت نشده است، شرکت هواوی به دزدی اطلاعات و جاسوسی نیز متهم شده و مورد تهاجم مقامات امریکایی قرار گرفته است. با این حال، رییس جمهور ترامپ در صحبت‌های اخیر خود اشاره کرده بود که اقدامات دولت او علیه هواوی، بیشتر یک حرکت تجاری در مقابل کشور چین بوده تا پاسخی برای امنیت ملی.

در چنین شرایطی شاید روی آوردن مدیر و بنیانگذار هواوی به دولت چین و درخواست برای حفظ شرکت و مقابله به مثل با امریکا منطقی باشد، اما او رویکرد متفاوتی اتخاذ کرده است.

او شرایط نامتعادل فعلی هواوی را به راندن هواپیمایی که یک طرف آن سوراخ شده است تشبیه کرده، اما این هواپیما همچنان به پرواز خود ادامه می‌دهد و این شرکت تنها باید اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.