اپلیکیشن نمازیار پگاه اپلیکیشنی مناسب حال و هوای این روزها شما

ماه رمضان در ایران حال و هوای مخصوص به خود را دارد. بیشتر مسلمانان در ایران سعی می‌کنند بیشترین بهره را از این ایام برده و از این روزها برای بیشتر نزدیک شدن به خدا بهره ببرند. خوشبختانه در بخش مذهبی نیز فناوری حضور خوبی پیدا کرده و می‌توان هر ساله برنامه‌های خوبی برای استفاده در آن پیدا کرد.

0

در این روزها که مصادف با شبهای قدر است بهتر دیدیم به معرفی یک اپلیکیشن در دسته برنامه‌های مذهبی بپردازیم. اپلیکیشن نمازیار پگاه یکی از اپلیکیشن‌های اندرویدی خوب در این دسته است.

اگرچه در نگاه اول و با شنیدن نام این اپلیکیشن شاید به این فکر بیفتید که صرفا با برنامه‌ای در حوزه نماز روبرو هستید اما با بررسی بیشتر این برنامه متوجه می‌شوید که با امکانات بیشتری در مقایسه با نام آن روبرو خواهید شد.

سجده و رکعت‌شمار نماز، صلوات‌شمار و لیست کامل و معرفی نمازهای مستحبی برای ماه‌ها و رویدادهای مختلف مذهبی در تقویم، جلوگیری از شکیات نماز و قرائت صحیح نماز از جمله امکانات این برنامه است.

نمازیار پگاه

با باز کردن اپلیکیشن نمازیار پگاه اولین چهار بخش رکعت‌شمار، تسبیح، نماز مستحبی و آموزش و نماز روبرو می‌شوید. در بخش رکعت‌شمار نیز همانطور که از نام آن پیداست برای جلوگیری از شکیات نماز این اپلیکیشن با استفاده از سنسور مجاورت دستگاه تعداد سجده‌ها را شمارش کرده و بر روی صفحه اعلام می‌کند.

برای استفاده از قابلیت رکعت‌شمار کافیست گوشی تلفن همراه را تقریبا ده سانتیمتر پائین‌تر از محل قرارگیری مهر قرار دهید تا اپلیکیشن نزدیک شدن شما به دستگاه را شناسایی کرده و به دقت رکعت‌های نماز شما را بشمارد. همانطور که اپلیکیشن نیز هشدار داده باید مراقب گوشی تلفن همراه خود در مکان‌های شلوغ باشید!

قابلیت بعدی این اپلیکیشن قابلیت تسبیح است که می‌تواند به طور مجازی و با لمس صفحه‌نمایش تسبیحات مختلف را شمارش کرده و اعلام کند. در این بخش شاهد تسبیحات معروف حضرت زهرا (س) هستید و در عین حال می‌توانید تسبیحات دیگری که مد نظر دارید را اضافه کرده و شمارش آن را به دستگاه بسپارید.

نمازهای مستحبی در اپلکیشن نمازیار پگاه

در بخش نماز مستحبی نیز شاهد حضور انواع نمازهای مستحبی معروف موجود از نمازهای یومیه ماه‌ها و رویدادهای خاص مذهبی تا .. هستید و در عین حال در صورت عدم وجود نماز مستحبی مورد نظر در این بخش می‌توانید با اضافه کردن اجزا آن، آن نماز مستحبی را به لیست این بخش اضافه کنید و در طول نماز، یادآوری انجام کامل و دقیق اجزا آن را به این اپلیکیشن بسپارید.

اپلیکیشن نماز یار پگاه

بخش آموزش و نماز این اپلیکیشن نیز به پنج دسته تقسیم شده که شامل سوالات رایج درباره نماز، قرائت صحیح نماز، شکیات نماز، کتاب نماز و آموزش ساده (نماز بخوان) است. در بخش قرائت صحیح نماز می‌توانید ویدئوی قرار داده شده در این خصوص را به تماشا بنشینید و در بخش شکیات نماز جدول معروف احکام شکیات نماز قرار داده شده است.

چند امکان جالب قرار داده شده در منوی کناری این برنامه، ساعت و اوقات شرعی دقیق، مسجدیاب و قبله نمای شخصی است که قابلیت مسجد یاب از طریق اتصال به سرویس نقشه گوگل و جستجوری کلمه مسجد در اطراف محل قرارگیری شما، نزدیکترین مسجد را به شما نشان می‌دهد. در بخش تنظیمات نیز می‌توانید اندازه حروف برنامه و پس‌زمینه آن را تغییر دهید.

اپلیکیشن نمازیار پگاه برنامه واقعا ساده‌ایست و البته اصولا از برنامه‌هایی با کرکرد این چنینی انتظار پیچیدگی و امکانات خاصی نمی‌رود. امیدواریم در صورت استفاده از این برنامه بتوانید حداکثر بهره را از آن ببرید.

دانلود اپلیکیشن نمازیار پگاه

برای دانلود اپلیکیشن نمازیار پگاه می‌توانید آن را از کافه بازارکافه بازار و یا گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

دانلود از گوگل پلی

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.