با بهترین ویژگی‌های گوشی‌های سری P30 هواوی آشنا شوید

هواوی گوشی‌های سری P30 خود را به تازگی برای بازار ایران معرفی کرده است. به همین بهانه قصد داریم به بهترین ویژگی‌های این گوشی‌ها بپردازیم.

0

هواوی اوایل بهار امسال گوشی‌های سری P30 خود را معرفی کرد. این گوشی‌های شامل گوشی پرچم‌دار پی 30 پرو، گوشی پی 30 و همچنین مدل میان‌رده پی 30 لایت می‌شوند. این سه گوشی با این‌که تفاوت‌های فراوانی دارند از یک زبان طراحی و یک فلسفه استفاده می‌کنند و ویژگی‌های مشترکی هم دارند. در این مطلب قصد داریم به بهانه رونمایی رسمی از آن‌ها در ایران به ویژگی‌های مهم سری P30 اشاره کنیم.

طراحی جذاب

هواوی در طراحی سری پی 30 پرو درست مثل نسل گذشته حساسیت زیادی به خرج داده است. طراحی بدون حاشیه، بریدگی کوچک صفحه‌نمایش و رنگ‌های جذاب و متفاوت از ویژگی‌های اصلی طراحی پی 30 هستند.

گوشی‌های P30 و P30 Pro با رنگ‌های جذاب گرادیانی مثل آبی شفقی و یا رنگ جدید نارنجی خود را از رقبا متمایز کرده‌اند. همچنین این دو گوشی دربرابر آب‌وگردوغبار نیز مقاوم هستند بدون آن‌که در طراحی ظریف آن‌ها خللی ایجاد شود.

نسبت صفحه‌نمایش به بدنه در پی 30 و پی 30 پرو به ترتیب ۸۶ و ۸۹ درصد بوده و حتی در مدل میان‌رده پی 30 لایت به ۸۴.۲ درصد می‌رسد. به این ترتیب صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر را در بدنه‌ای جمع‌وجورتر در اختیار خواهید داشت.

 

دوربین چندگانه لایکا

شکی نیست که تمرکز هواوی در طراحی سری P30 روی دوربین این گوشی‌ها بوده است. اگر از مدل ارزان‌تر لایت شروع کنیم وجود دوربین سه‌گانه در این رده قیمتی یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود. پی 30 لایت علاوه بر دوربین ۲۴ مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق نیز دارد.

پی 30 و پی 30 پرو اما با دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی همراه شده‌اند. دوربین به لطف هوش مصنوعی و با فناوری pixel binning تصاویر ۱۰ مگاپیکسلی فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین حالت عکاسی شب هواوی نیز کماکان در میان سایرین بی‌رقیب است.

در P30 Pro هواوی حتی پا را فراتر گذاشته و دوربین پریسکوپی ۸ مگاپیکسلی را درون بدنه جای داده است. به لطف این دوربین می‌توانید تا ۵ برابر بدون کوچکترین افت کیفیت روی سوژه‌ها زوم کرده و حتی تا ۱۰ برابر نیز زوم هیبریدی با کمترین کاهش کیفیت داشته باشید. همچنین دوربین چهارم ToF نیز به تشخیص عمق و قابلیت‌های واقعیت افزوده کمک شایانی می‌کند.

 

هوش مصنوعی

هواوی بیش از دو سال پیش و با گوشی میت 10 هوش مصنوعی را وارد گوشی‌های هوشمند کرد. از آن زمان تاکنون هوش مصنوعی در گوشی‌های هواوی پیشرفت قابل توجهی کرده است. چه در گوشی‌های پی 30 و پی 30 پرو که به تراشه Kirin 980 و پردازشگر اختصاصی عصبی مجهز هستند و چه مدل میان‌رده پی 30 لایت هواوی از این قابلیت به خوبی استفاده کرده است.

تشخیص سوژه‌ها در دوربین و بهبود تنظیمات، پیش‌بینی رفتار کاربر و اجرای سریع‌تر اپلیکیشن‌ها و بهبود دوام شارژ باتری از بزرگترین مزایای هوش مصنوعی در سری پی 30 هواوی هستند.

 

دوام شارژ بالا

با وجود پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه صفحه‌نمایش، دوربین و پردازنده گوشی، فناوری باتری کماکان قدیمی و نیازمند بهبود است. به همین دلیل هواوی سعی کرده این مشکل را از راه دیگری رفع کند. گوشی‌های سری P30 هواوی با ظرفیت باتری بالا نویدبخش دوام شارژ بهتری هستند. علاوه بر این همان‌طور که گفتیم هوش مصنوعی و بهبودهای نرم‌افزاری دوام شارژی بالایی را تضمین می‌کند؛ به نحوی که به گفته منتقدان پی 30 پرو بهترین دوام شارژ را در میان گوشی‌های پرچم‌دار کنونی دارد.

هواوی همچنین هر سه گوشی را به فناوری شارژ سریع نیز مجهز کرده است. به این ترتیب اگر در طول روز به شارژ کردن نیاز داشته باشید این‌کار در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.

 

امکانات فراوان نرم‌افزاری

آپدیت EMUI 9.0 هواوی

اگر با گوشی‌های هواوی کار کرده باشید می‌دانید رابط کاربری این گوشی‌ها موسوم به EMUI از غنی‌ترین رابط‌های کاربری اندروید محسوب می‌شود. هواوی قابلیت‌های فراوانی را در نهمین نسخه از EMUI گنجانده که از جمله آن‌ها می‌توان به فضای خصوصی، نمایش سرعت اینترنت، سیستم‌فایل جدید EROFS، بهینه‌ساز بازی‌های GPU Turbo 2.0 و قابلیت‌های شخصی‌سازی فراوان اشاره کرد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.