چند فنجان قهوه در روز می‌توانیم بنوشیم؟

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که شما احتمالا در روز به اندازه‌ی مناسبی قهوه می‌نوشید، اما افراد کمی هم وجود دارند که باید مصرف قهوه‌ی خود را کاهش دهند.

0

قهوه عمدتا به خاطر اثرات انرژی‌بخش خود شناخته می‌شود، و در بسیاری کشورها از سنین جوانی برای مقادر زیادی مصرف می‌گردد. وجود پلی‌فنول‌ها و دیگر مواد مفید در دانه‌های قهوه، پایه و اساس ادعاهایی است که این نوشیدنی را برای سلامتی مفید می‌دانند. اما همواره این سوال وجود دارد که در روز چند فنجان قهوه می‌توانیم مصرف کنیم؟ محققان دانشگاه جنوب استرالیا در این باره تحقیق کرده‌اند.

بر اساس نتایج تحقیقات تازه انجام شده، اگر شما کمتر از شش فنجان قهوه در روز می‌نوشید، سلامتی خود را به خطر نمی‌اندازید. با این حال، افرادی که روزانه شش فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند، با 22 درصد احتمال بیشتر بیماری قلبی مواجه هستند.

با توجه به افزایش بیماری‌های قلبی، این آمار نگران‌کننده به نظر می‌رسد. در حال حاضر در دنیا، بیماری‌های قلبی اولین عامل مرگ و میر محسوب می‌شوند و چیزهای زیادی به امراض قلبی منجر می‌شوند. مصرف زیاد از حد قهوه می‌تواند یکی از این موارد باشد.

مشکل اصلی هم البته خود قهوه نیست، بلکه المانی است که باعث شده این نوشیدنی این‌قدر پرطرفدار بشود: کافئین. مثل بسیاری دیگر از مواد شیمیایی، کافئین نیز باعث بالا رفتن فشار خون می‌شود و مصرف بیش از حد کافئین در مدت زمان مشخص، ممکن است فشار خون را به حد غیرمجاز برساند. فشار خونِ بالا، یکی از فاکتورهای شناخته شده‌ی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

بنا به اعلام مرکز سلامت استرالیا، این اولین بار است که یک تحقیق، درباره‌ی میزان مصرف روزانه‌ی قهوه نتیجه‌ای را اعلام می‌کند. پروفسور «الینا هیپونن» یکی از محققان این آزمایش، چنین توضیح می‌دهد:

ما همچنین می‌دانیم که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی با بالا رفتن فشار خون افزایش پیدا می‌کند که خود یکی از نتایج زیاده روی در نوشیدن قهوه است. برای حفظ سلامت قلب و کنترل فشار خون، بهتر است مردم مصرف قهوه‌ی خود را به زیر شش فنجان در روز برسانند. بر اساس تحقیقات ما، شش فنجان، محدوده‌ای بود که بعد از آن کافئین شروع به اثرگذاری‌های مخرب بر فشار خون می‌کرد.

شما در روز چند فنجان قهوه می‌نوشید؟

منبع slashgear
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.