گوگل هواوی پی 30 پرو و میت ایکس را از صفحه رسمی اندروید حذف کرد!

در ادامه داستان قطع همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی بر سر تحریم اعمال شده از سوی دولت دونالد ترامپ، حالا شاهد حذف دو گوشی پرچم‌دار پی 30 پرو و میت ایکس از صفحه رسمی معرفی محصولات اندروید از سوی گوگل هستیم.

0

آن‌طور که به نظر می‌رسد گوگل هیچ‌گونه تأملی در اعمال سیاست‌های خصمانه دولت ایالات متحده بر ضد شرکت هواوی به عنوان دومین تولید کننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان ندارد. در همین راستا و پس از مسدودسازی مجوز استفاده از پلتفرم اندروید در گوشی‌های جدید هواوی، روز گذشته نیز شاهد حذف دو گوشی پی 30 پرو و میت ایکس از صفحه معرفی رسمی بهترین گوشی‌های اندرویدی از سوی ساکنین مانتین ویو بودیم.

در حالی که هواوی با سرعت بیشتری روند توسعه سیستم عامل اختصاصی خود با نام Hongmeng که به تازگی در چین ثبت شده است را دنبال می‌کند، شرکت‌های آمریکایی به مرور زمان و در بازه زمانی 90 روزه مقرر شده از سوی دولت این کشور، مشغول کاهش سطح همکاری خود با هواوی هستند.

پیش از تحریم هواوی، گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت در دو دسته اساسی بهترین مدل‌های اندرویدی در وب‌سایت اصلی پلتفرم موبایلی گوگل قابل مشاهده بودند. میت ایکس در دسته اولین گوشی‌های پشتیبانی کننده از فناوری 5G و پی 30 پرو در صفحه بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی. حال باخبر شدیم که گوگل نام و تصویر این دو گوشی را از صفحات مذکور حذف کرده است.

بر کسی پوشیده نیست که پی 30 پرو یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند کنونی به خصوص در بخش عکاسی محسوب می‌شود و حذف نام آن از زمره کمرافون‌های اندرویدی به وضوح به چشم خواهد آمد. در سوی دیگر میت ایکس یکی از خلاقانه‌ترین گوشی‌های اندرویدی مجهز به نمایشگر قابل انعطاف نیز قرار بود از ماه آینده راهی بازار شود و هنوز مشخص نیست که حذف نام از کنار گوشی‌های اس 10، وی 50 و می میکس 3 شیائومی می‌تواند چه تأثیری در زمان عرضه نهایی آن به بازار داشته باشد.

در نهایت شاهد حذف نام و برند هواوی از صفحه بزرگترین تولید کنندگان گوشی های اندرویدی از کنار نام‎هایی سامسونگ، ال جی، موتورولا، گوگل، نوکیا و شیائومی هستیم.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.