هواوی: آمریکا قلدری می‌کند!، برای پیدا کردن راه‌حل در حال کار با گوگل هستیم

هرچند مدیران ارشد هواوی در اولین واکنش به تحریم شدن توسط ایالات متحده از آمادگی برای مقابله با این محدودیت‎ها سخن گفتند، با این حال اکنون شاهد ارسال پالس‎هایی مبنی بر آمادگی شرکت چینی برای مذاکره و پیدا کردن راه حال منطقی با گوگل هستیم.

0

حتی اگر به دنیای اخبار فناوری نیز علاقه‌مند نباشید، احتمالاً از تیتر یک اخبار جهان و شبکه‌های اجتماعی از تحریم هواوی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی جهان توسط دولت آمریکا به اتهام همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی چین باخبر شده‌اید.

پس از اعلام رسمی آغاز تحریم هواوی توسط وزارت بازگانی آمریکا و پس از آن اعلام تحریم هواوی توسط گوگل و تحریم‌های پیاپی دیگر از جمله اعلام قطع همکاری اینتل و کوالکام و درنهایت تحریم هواوی توسط مایکروسافت و حذف لپ‎تاپ میت بوک ایکس از فروشگاه آنلاین این شرکت، امروز آبراهام لیو، نماینده هواوی در اتحادیه اروپا بار دیگر ضمن محکوم کردن اقدام دولت دونالد ترامپ در ایجاد محدودیت‎های شدید علیه شرکت متبوعش، از آغاز گفتگوها با گوگل بر سر پیدا کردن راه‌حل منطقی خبر داد.

در حال حاضر، هواوی همچنان امکان استفاده از پروژه متن باز اندروید یعنی AOSP را دارد اما گوگل بسیاری از جذابیت‌های اندروید را در پروژه متن باز اندروید قرار نداده و سرویس‌های دیگر این شرکت مانند گوگل پلی، گوگل مپ و .. را صرفا با توافق قبلی قابل استفاده است.

هواوی صرفا تا سه ماه آینده قادر به آپدیت دستگاه‌های خود بوده و هیچ دستگاهی جدیدی از سوی شرکت این مجوز را نخواهد داشت. هرچند که کاربران فعلی گوشی‌های هواوی و آنر دچار مشکل نخواهند شد. شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی تابع سلطه آن 90 روز فرصت خواهند داشت تا مراودات تجاری با شرکت هواوی را به حالت تعلیق درآیند.

آبراهام لیو، نماینده هواوی در اتحادیه اروپادر این خصوص می‌گوید:

هواوی قربانی قلدری آمریکا شده است. این اقدام دولت ترامپ تنها ایجاد محدودیت تجاری برای شرکت هواوی نیست، بلکه اقدامی جدی بر سر تحقق نظم لیبرال و تجارت آزاد محسوب می‌شود.

البته نماینده هواوی در اتحادیه اروپا معتقد است که گوگل به‌رغم میل باطنی تن به قطع همکاری با شرکت چینی داده است، از این رو به زودی گفتگو بر سر راه حال منطقی برای ادامه همکاری هواوی و گوگل آغاز خواهد شد؛ البته هنوز شاهد هیچ واکنش خاصی از سوی ساکنین مانتین ویو در این زمینه نبوده‌ایم.

به هر حال هنوز زود است که پیرامون تبعات تحریم‌های اعمالی علیه هواوی اظهار نظر کنیم، با این حال می‌توان امیدوار بود این شرکت به طریقی همکاری خود با گوگل را ادامه دهد؛ در غیر این صورت پرچم‌دارانی همچون پی 30 پرو و سایر محصولات هواوی قادر به دریافت آپدیت اندروید نخواهند بود.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.