واکنش هواوی به تحریم از سوی گوگل؛ باقی ماندن سوال‌های بی‌جواب

سرانجام هواوی به تحریم این شرکت از سوی گوگل رسماً پاسخ داده است. با این‌حال کماکان پرسش‌های زیادی در این بیانیه رسمی بی‌جواب باقی می‌ماند.

1

در پی فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تمامی شرکت‌های آمریکایی از در اختیار قرار دادن سرویس‌های خود به هواوی منع شده‌اند. به این ترتیب گوگل هم هواوی را تحریم کرده و انتظار داریم گوشی‌های آینده این شرکت بدون سرویس‌های مهم گوگلی اندروید مثل پلی استور، Play Services و اپلیکیشن‌هایی مثل جیمیل و مپس عرضه شوند. حالا سرانجام می‌توانید واکنش هواوی به تحریم را در بیانیه رسمی این شرکت بخوانید:

هواوی در توسعه و رشد اندروید مشارکت بزرگی در سراسر دنیا داشته است. به عنوان یکی از شرکای کلیدی جهانی اندروید، ما همواره از نزدیک با پلتفرم متن-باز آن‌ها کار کرده‌ایم تا اکوسیستمی توسعه دهیم که هم برای کاربران و هم صنعت دارای منفعت باشد.

هواوی کماکان به فراهم کردن به‌روزرسانی‌های امنیتی و خدمات پس از فروش به تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی و آنر شامل مدل‌های فروخته شده و همچنین در حال فروش ادامه خواهد داد.

ما همچنین به ساخت یک اکوسیستم نرم‌افزاری ایمن و پایدار برای فراهم کردن بهترین تجربه کاربری برای تمامی کاربران جهانی خود ادامه خواهیم داد.

به این ترتیب می‌توان گفت اگر یک کاربر گوشی هواوی هستید طبق این بیانیه و همچنین اظهار نظر گوگل کماکان به سرویس‌های گوگلی اندروید دسترسی خواهید داشت. با این‌حال هنوز مشخص نیست آیا خبری از نسخه‌های آینده اندروید برای این گوشی‌ها خواهد بود؟ و آیا در صورت عرضه آپدیت سرویس‌های گوگل حذف خواهد شد؟

هواوی در سه‌ماهه گذشته تنها شرکت فروشنده موبایلی بود که رشد دورقمی را در فروش تجربه کرد؛ این در حالیست که اکثر سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند با افت فروش مواجه بودند. هدف هواوی تبدیل شدن به اولین برند تلفن همراه تا پیش از این تحریم کاملاً در دسترس به نظر می‌رسید. اما حالا باید منتظر ماند و دید آیا هواوی به پلتفرم نوپای خود روی می‌آورد، وارد مذاکره با آمریکا خواهد شد و یا نسخه متفاوتی از اندروید را طبق نسخه متن‌باز آن AOSP بدون سرویس‌های گوگل توسعه خواهد داد.

این غول چینی چندسالی هست که بر روی پلتفرم اختصاصی خود کار می‌کند و در بند آخر بیانیه واکنش هواوی به تحریم نیز واژه «پایدار» می‌تواند نشانه‌ای از تمایل این شرکت به پلتفرمی باشد که یک کشور یا شرکت خارجی نتواند آن را تهدید کند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پريسا می‌گوید

    ترامپم دیگه شورشو در آورده با این بچه بازیش یعنی باید پاچه همه رو بگیره . کاراش به نفغ هیچ ملتی نیست حتی آمریکا. ملت ابله سینه چاک ایرانم فکر کردن ترامپ فرشته نجات ایرانه.