گوشی‌های سری Huawei P30 به بازار ایران معرفی شدند

شرکت هواوی عصر روز گذشته در مراسمی با حضور مدیران ارشد این شرکت و جمعی از خبرنگاران، گوشی‌های جدید سری P30 خود را به بازار ایران معرفی کرد. در این مراسم که عصر روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه و در هتل استقلال تهران برگزار شد، گوشی‌های هوشمند پی 30 پرو و پی 30 لایت از این سری معرفی و رسما به بازار ایران عرضه شدند.

3

در ابتدای این مراسم «بابک فیاض» قائم‌مقام دفتر هواوی در ایران ضمن خوشامدگویی به حاشران در این مراسم، به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد و برنامه شرکت هواوی در بازار تلفن همراه پرداخت.

وی تمرکز هواوی بر بخش تحقیق و توسعه (R&D) و زنجیره تامین را اصلی‌ترین عامل عرضه محصولات خلاقانه و رقابتی توسط این شرکت توصیف کرد و به طور خاص محصول پی 30 پرو را حاصل تکنولوژی‌های نوآورانه‌ای مانند پردازنده Kirin980، هوش مصنوعی، رابط کاربری اختصاصی هواوی اندروید 9.1 و دوربین فوق العاده است.

قائم‌مقام دفتر هواوی در ایران در ادامه آینده صنعت گوشی‌های هوشمند را بر پایه هوش مصنوعی دانست و به این موضوع اشاره کرد که استراتژی هواوی برای آینده خانه‌های هوشمند از سه لایه متشکل از گوشی، ۸ گجت هواوی و سایر تجهیزات ساخت شرکت‌های دیگری است که به دو لایه اول متصل می‌شوند، پایه‌ریزی شده است.

در ادامه این مراسم «محمدامین ناهید» مدیر بازاریابی هواوی، با اعلام اینکه شرکت هواوی تنها دو محصول از سری P30 را برای بازار ایران در نظر گرفته است این دو محصول را گوشی‌های هوشمند Huawei P30 Pro و Huawei P30 lite اعلام کرد.

وی در ادامه و در معرفی ویژگی‌های پی 30 پرو هواوی اعلام کرد که از لحاظ طراحی این گوشی هواوی، توانمندی‌های ویژه‌ای دارد. ناچ در نظر گرفته شده بر روی صفحه نمایش این دستگاه یک ناچ قطره‌ای در ابعاد 6 میلی‌متری است که در مقایسه با رقبا، فضای کم‌تری را اشغال کرده و این موضوع باعث ارتقاء تجربه کاربری در این گوشی خواهد شد. نسبت ابعاد صفحه نمایش به خود گوشی بسیار مناسب است و افرادی که این گوشی را در دست گرفته‌اند تائید می‌کنند که با یک گوشی جمع و جور و خوش‌دست روبرو هستیم.

محمدامین ناهید در ادمه افزود: هواوی در گوشی پی 30 پرو هیچ اسپیکری بر روی بدنه قرار نداده و صدا از طریق صفحه نمایش به گوش شما می‌رسد. سنسور اثر انگشت گوشی نیز در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است تا با حذف آن از روی بدنه طراحی به مراتب خلوت‌تر و زیباتری را بر روی بدنه شاهد باشیم.

مدیر بازاریابی هواوی در ایران در ادامه به سراغ دوربین پی 30 پرو رفت که بنابر گفته وی مهم‌ترین نقطه اتکا این گوشی به حساب می‌آید. وی با اشاره به اینکه هواوی در دیدگاه خود تلاش کرده تا در بخش دوربین گوشی‌های خود عکاسی در شب، مسافت طولانی، عمق میدان، زاویه باز و فیلم‌برداری حرفه‌ای را با یکدیگر ادغام کند، اعلام کرد: دوربین پی 30 پرو از سه لنز با سنسورهای 20، 48 و 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و با به چالش کشیدن فناوری رنگ RGB که 40 سال وجود داشته، از فناوری پیکسل‌های RYYB استفاده کرده و با این کار باعث شده تا میزان نورگیری پیکسل‌های گوشی تا 40 درصد ارتقا داشته باشد.

قیمت پی 30 پرو و پی 30 لایت هواوی در ایران

محمدامین ناهید در ادامه خاطرنشان کرد که این گوشی هوشمند در رنگ‌های مشکی، کریستالی و سبز آبی به بازار ایران عرضه خواهد شد. اگر چه او صرفا به قیمت 800 دلاری این گوشی هوشمند در بازار اشاره کرد اما بررسی صورت گرفته نشان می‌دهد که هواوی قیمت 14 میلیون و 800 هزار تومانی را برای پی 30 پرو در بازار ایران در نظر گرفته است.

مدیر بازاریابی هواوی در ایران پس از آن سراغ گوشی پی 30 لایت هواوی رفت. وی با تاکید بر ویژگی‌های قابل توجه Huawei P30 Lite نظیر طراحی زیبا دوربین سه‌گانه اصلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قدرتمند، به عنوان اصلی‌ترین شاخصه‌های این گوشی نام برد و گفت: این گوشی هوشمند با وجود قابلیت‌های جذاب و به روز ذکر شده، با قیمت 3 میلیون تومان که نتیجه واردات این کالا با ارز سامانه نیما است از ابتدای خرداد ماه به طور رسمی به بازار عرضه خواهد شد.

پی 30 لایت هواوی

Huawei P30 Lite در واقع نسخه ساده‌تر سری گوشی‌های P30 هواوی است که این شرکت برای خاورمیانه و شمال آفریقا معرفی کرده است.

Huawei P30 Lite

این گوشی هواوی به یک دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی 24 مگاپیکسلی با لنز واید f/1.8، یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز به 3D Selfie Superstar و فناوری AI Beautification بهره‌مند است.

این گوشی هواوی از رابط کاربری EMUI 9.0.1 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد تا تجربه کاربری بی‌نقصی ارائه کند. همچنین قطر نمایشگر این گوشی 6.15 اینچ است و نسبت نمایشگر به بدنه آن به عدد قابل توجه 84.1 درصد می‌رسد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. پريسا می‌گوید

    من چقد منتظر میت 20 پرو بودم اخرم نیومد رفتم آیفون ایکس اس خریدم . حالا که میگن گوگل دیگه هواویو ساپورت نمی کنه چی به سر این گوشیای جدید میاد؟ فایده داره خریدنش؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این مطلب رو بخونید:
      https://farnet.ir/1398/02/232047/what-does-huawei-sanction-mean/

      1. پريسا می‌گوید

        ممنون