توسعه‌دهندگان کجای ایران بیشترین درآمد را از کافه بازار در سال 1397 داشتند؟

روز گذشته جدیدترین گزارش سالیانه کافه بازار منتشر شد و ما قسمت اول آن که مبتنی بر آمار و ارقام اولیه و اصلی کافه بازار بود را مورد بررسی قرار دادیم. در این مطلب از فارنت قصد داریم به سراغ بخش توسعه دهندگان کافه بازار برویم.

0

در مطلب روز گذشته گزارش سالیانه 1397 کافه بازار گفتیم که درآمد خالص سالیانه توسعه دهندگان کافه بازار با رشد 89 درصدی و افزایش 78 میلیارد تومانی از 180 میلیارد تومان در پایان سال 1396 به 258 میلیارد تومان در پایان سال 1397 رسیده است.

حالا صرفنظر از درامد توسعه دهندگان کافه بازار بیایید نگاهی به آمار و ارقام دیگر توسعه‌دهندگان ایرانی بیندازیم.

بنابر گزارش منتشر شده از سوی کافه بازار تا پایان سال گذشته بیش از ۲۱ هزار تیم توسعه‌دهنده در بازار فعالیت کردند و توزیع جغرافیایی توسعه‌دهندگان ایرانی خبر از صدرنشینی سه استان تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با 28 درصد، 8 درصد و 7 درصد از سهم کل توسعه‌دهندگان حاضر در کافه‌بازار داشت.

توسعه دهندگان کافه بازار

اگر چه بدیهی است همین سه استان بیشترین سهم درآمدی از مجموع درامد خالص توسعه دهندگان بازار را به خود اختصاص دهند اما استان البرز توانسته در این خصوص پس از تهران و خراسان رضوی، رتبه سوم را به دست آورد که احتمالا می‌توان حدس زد یکی از برنامه‌ها یا بازی‌های پرفروش اهل این استان دلیل این موضوع باشد.

نکته جالب دیگر اینکه با وجود اینکه استان تهران 28 درصد سهم توسعه‌دهندگان کافه بازار را به خود اختصاص داده اما توانسته سهم غالب درآمدی توسعه دهندگان کافه بازار را با 71 درصد مجموع درآمد توسعه‌دهندگان کافه بازار به خود اختصاص دهد.

کافه بازار در عین حال تعداد مجموع برنامه‌های منتشر شده در کافه بازار توسط توسعه‌دهندگان کافه بازار تا پایان سال 1397 را بیش از 164 هزار برنامه اعلام کرده است که سهم استان تهران 26 درصد از این تعداد تا به امروز بوده است و پس از آن گیلان و خراسان رضوی قرار گرفته‌اند.

افزایش برنامه‌های پرنصب توسعه دهندگان کافه بازار نسبت به پایان سال 1396

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جابجایی نام‌ها در جدول‌های منتشر شده سهم استان‌ها از برنامه‌های پرنصب است. در عین حال برنامه‌های پرنصب یکی از فاکتورهای اصلی افزایش درآمد توسعه‌دهندگان از روش‌های موجود است. بنابر اعلام کافه بازار تا پایان سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۶۰۰ توسعه‌دهنده‌ ایرانی، برنامه‌هایی با بیش از ۱۰ هزار نصب فعال و بیش از ۳۷۰ توسعه‌دهنده ایرانی، بازی‌هایی با بیش از ۱۰ هزار نصب فعال تولید و عرضه کرده‌اند.

بررسی این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تعداد توسعه‌دهندگان با برنامه‌های پرنصب از 1493 توسعه‌دهنده در پایان سال 1396 به 1653 توسعه‌دهنده در پایان سال 1397 و در عین حال تعداد توسعه‌دهندگان با بازی‌های پرنصب از 345 بازی در پایان سال 1396 به 375 بازی در پایان سال 1397 رسیده است.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم آمار و ارقام بالا مبتنی بر رشد تعداد برنامه‌ها و توسعه‌دهندگان و همچنین بازی‌ها و برنامه‌های پرنصب باعث شتاب در رشد و افزایش مجموع درآمد خالص توسعه‌دهندگان شده است به طور یکه مجموع درآمد سالانه توسعه‌دهندگان ایرانی در سال گذشته ۸۹ درصد افزایش یافت.

دانلود کنید: نسخه کامل و گزارش سالیانه 1397 کافه بازار را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.