واکنش هواوی به تحریم آمریکا: این تحریم به نفع هیچکس نیست!

روز گذشته خبر از اعلامیه رسمی وازرت بازرگانی ایالات متحده مبنی بر اضافه شدن شرکت هواوی و هفتاد شرکت تابعه آن به لیست افراد حقیقی تحریم‌های آمریکا دادیم. حالا هواوی به این اقدام در بیانیه‌ای واکنش نشان داده است.

0

شرکت هواوی در بیانیه رسمی خود در واکنش به تحریم این شرکت و هفتاد شرکت تابعه آن با تاکید بر اینکه «این تصمیم به نفع هیچ کس نیست.»، اعلام کرده است که این امر آسیب‌های اقتصادی قابل توجهی را به شرکت‌های آمریکایی طرف قرارداد و تامین‌کننده هواوی خواهد زد، ده‌ها هزار شغل در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده و همکاری فعلی و اعتماد متقابل را که در زنجیره عرضه جهانی وجود دارد، مختل می‌کند.

هواوی همچنین اعلام کرده که متعهد به یافتن راه‌هایی برای اصلاح وضعیت فعلی است و قصد دارد به کاهش اثرات این موضوع بپردازد.

هواوی

تحریم هواوی توسط آمریکا مانع از خرید قطعات و تجهیزات فناوری توسط غول شبکه دنیا از شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز و تائیدیه دولت آمریکا می‌شود.
مقامات آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که تحریم هواوی توسط آمریکا باعث می‌شود تا این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان در تامین و فروش برخی محصولات خود به دلیل ارتباط یا تامین‌کنندگان آمریکایی قطعات آنها، به مشکل بیفتد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنین در توجیه این تصمیم خود برای تحریم هواوی، ایران را نیز بی‌نصیب نگذاشته است و صراحتا اعلام کرده که این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرده که وزارت دادگستری ایالات متحده و برخی دیگر از نهادهای قانونی این کشور در دی ماه سال گذشته از ارائه خدمات ممنوعه توسط هواوی به ایران خبر داده‌اند و نهایتا مبنای معقولی برای نتیجه‌گیری دارد که هواوی “درگیر فعالیت‌هایی است که مخالف امنیت ملی یا سیاست خارجی ایالات متحده هستند”.

منبع Engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.