آمریکا رسماً هواوی و هفتاد شرکت تابعه آن را به طور کامل تحریم کرد

در ادامه ماجرای تحریم هواوی توسط ایالات متحده، وزارت بازرگانی آمریکا در روز چهارشنبه به وقت ایالات متحده از اضافه شدن شرکت هواوی و 70 شرکت تابعه آن به لیست موسوم به لیست شخصیت‌های حقوقی تحریم‌های این کشور خبر داد.

0

تحریم هواوی توسط آمریکا مانع از خرید قطعات و تجهیزات فناوری توسط غول شبکه دنیا از شرکت‌های آمریکایی بدون مجوز و تائیدیه دولت آمریکا می‌شود.

مقامات آمریکایی در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرده‌اند که این تصمیم باعث می‌شود تا هواوی به عنوان بزرگترین تولیدکننده تجهیزات شبکه در جهان در تامین و فروش برخی محصولات خود به دلیل ارتباط یا تامین‌کنندگان آمریکایی قطعات آنها، به مشکل بیفتد.

با توجه به این تصمیم که اثرات آن از چند روز آینده آغاز خواهد شد، هواوی به مجوز دولت ایالات متحده برای خرید تکنولوژی آمریکایی دارد.

هواوی هنوز در واکنش به این تصمیم جدید دولت ایالات متحده چیزی اعلام نکرده است ام بد نیست بدانید هواوی ماه گذشته از درآمد 27 میلیاردی و عرضه 59 میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول سال 2019 خبر داده است و مطمئنا این تمیم می‌تواند تاثیر مهمی بر ادامه درآمدزایی هواوی داشته باشد.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم خود را بر این مبنا گرفته تا مانع از استفاده تکنولوژی آمریکایی توسط اشخاص حقوقی که به گونه‌ای به طور بالقوه امنیت ملی ایالات متحده و منافع سیاست خارجی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند، شود.

البته این اولین اقدام آمریکا در این خصوص نیست و پیش از این نیز امریکا در راستای اقدامات خود برای تحریم هواوی حتی با متحدان اروپایی خود مذاکره کرده و به نوعی آنها را تهدید کرده بود که اگر به استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 5G خود اصرار داشته باشند همکاری امنیتی ایالات متحده با آنها را محدود خواهد کرد.

در عین حال این اقدام را می‌توان در کنار جنگ تعرفه بین چین و ایالات متحده دانست که ماه‌هاست از سوی دو کشور به صورت پینگ پونگی ادامه دارد.

نقش ایران در تحریم هواوی در آمریکا

وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنین در توجیه این تصمیم خود ایران را نیز بی‌نصیب نگذاشته است و صراحتا اعلام کرده که این تصمیم را پس از آن اتخاذ کرده که وزارت دادگستری ایالات متحده و برخی دیگر از نهادهای قانونی این کشور در دی ماه سال گذشته از ارائه خدمات ممنوعه توسط هواوی به ایران خبر داده‌اند و نهایتا مبنای معقولی برای نتیجه‌گیری دارد که هواوی “درگیر فعالیت‌هایی است که مخالف امنیت ملی یا سیاست خارجی ایالات متحده هستند”.

آمریکا پیش از این سیاست تحریم را در خصوص شرکت چینی ZTE نیز بکار گرفته بود و و باید دید با توجه به بازار بزرگ ایالات متحده و در عین حال استفاده هواوی از برخی فناوری‌های آمریکایی مخصوصا در گوشی‌های هوشمند موضوع تحریم هواوی توسط آمریکا تا کجا پیش خواهد رفت.

منبع Venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.