هشدار واتس اپ پس از کشف حفره بزرگ امنیتی؛ هر چه زودتر آپدیت کنید!

اگر از کاربران پیام‌رسان واتس اپ هستید، بهتر است هرچه سریع‌تر اقدام به آپدیت واتس اپ نصب شده بر روی دستگاه خود کنید چراکه نسخه‌های قدیمی این برنامه حاوی حفره امنیتی خطرناکی هستند که امکان نصب از راه دور برنامه‌های مخرب را فراهم می‌کند.

2

جدیترین تحقیقات صورت گرفته ازسوی برخی کارشناسان امنیتی که نتیجه آن از سوی واتس اپ مورد تائید قرار گرفته است از کشف یک حفره امنیتی جدید خبر دارد که از طریق آن هکرها امکان نصب بدافزارها را بدون اطلاع کاربر به دست می‌آوردند. بنابر گزارش فایننشیال تایمزفایننشیال تایمز، حمله هکرها با این روش انجام شده است که تماس صوتی واتس‌اپ را فعال کرده و از این طریق بدافزار جاسوسی را روی تلفن کاربران نصب می‌کردند.

جالب اینجاست که این بدافزار توسط تیم NSO که یک شرکت امنیتی در اسرائیل است توسعه یافته است. هکرها با بهره‌گیری از این بدافزار که حتی قابلیت پاک کردن سابقه تماس خود را از گوشی قربانی داشته، می‌توانستند تقریباً بر تمام امور روزمره وی نظارت داشته و حتی از میکروفن و دوربین گوشی به صورت مخفی استفاده کنند.

هشدار: هر چه سریعتر واتس اپ خود را آپدیت کنید!

شرکت توسعه دهنده محبوب‌ترین پیام‌رسانی موبایلی جهان به بیش از یک و نیم میلیارد کاربر آن پیشنهاد کرده که هرچه سریع‌تر جدیدترین نسخه واتس اپ که در آن سازگار جلوگیری از این باگ امنیتی تعبیه شده را دریافت کنند.

حفره بزرگ امنیتی واتس اپ ابتدا در ماه جاری توسط تیم امنیتی شرکت فیس‌بوک شناسایی شد و جزییات آن در اختیار گروه‌های حقوق بشر، وزارت دادگستری آمریکا و سایر نهادها گذاشته شد. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که بدافزار مذکور تاکنون چه تعداد گجت اندرویدی و iOS را در سراسر جهان آلوده کرده، با این حال طبق ادعای کارشناسان فیس‌بوک قربانیان به دقت انتخاب شده‌اند.

شرکت اسرائیلی NSO در واکنش به این اخبار تصریح کرده که سرویس‌های خود را صرفاً در اختیار سازمان‌های دولتی متولی مبارزه با تروریسم قرار می‌دهد. البته با توجه به حجم دستگاه‌های مورد هدف، این ادعای کمی مضحک قلمداد می‌شود.

لازم به یادآوری است که تجهیزات این شرکت در مکان‌یابی فعال حقوق بشر اماراتی احمد منصور دخیل بوده است. طبق ادعای کارشناسان امنیتی، ابزارهای NSO در بیش از 45 کشور جهان در جهت جلوگیری از آزادی بیان و کمک به آزار و اذیت مخالفان، روزنامه نگاران و دیگر افراد بی‌گناه مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. احمد می‌گوید

    سلام ببخشید در واتس به زبان فارسی چطور کنیم که وضعیت مخاطب رو بخونیم بدون اینکه طرف متوجه شود لطفا بر اساس واتس آپ فارسی راهنمایی کنید با تشکر

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست