رونمایی لنوو از تینک پد ایکس وان اولین لپ تاپ با صفحه نمایش تاشو جهان

شرکت لنوو از لپ تاپ تینک پد ایکس وان به عنوان اولین لپ تاپ با صفحه نمایش تاشو چهان رونمایی کرد. این لپ‌تاپ البته یک محصول پروتوتایپ یا اولیه به حساب می‌آید و در واقع تحقق ایده‌های موجود برای داشتن یک صفحه نمایش بزرگ در کنار یک سخت‌افزار قوی به عنوان لپ تاپ محسوب می‌شود.

0

لپ تاپ لنوو تینک پد ایکس وان (ThinkPad X1) از یک صفحه نمایش 13 اینچیOLED 2K با نسبت ابعاد 4:3 برخوردار است که هنگامی که آن را به طور کامل باز می‌کنید با یک تبلت بزرگ ویندوزی یا دستگاهی شبیه به آی‌پد پرو اپل روبرو می‌شوید اما هنگامی که آن را تا می‌کنید یک صفحه نمایش 9.6 اینچی با تقریبا همین اندازه در نیمه پائینی آن به عنوان کیبرد لمسی روبرو می‌شوید.

لنوو تینک پد ایکس وان

با توجه به تاشو بودن این صفحه نمایش می‌توان گفت حالات زیادی برای استفاده از ThinkPad X1 می‌توان متصور شد که شاید هنوز به ذهن شرکت سازنده هم نرسیده باشد! اگرچه در حالت تاشو می‌توانید از کیبرد لمسی موجود بر روی دستگاه استفاده کنید اما در عین حال در حالت کامل صفحه نمایش که بر روی یک استند نصب می‌شود می‌توانید از کیبرد بلوتوثی جمع و جوری که لنوو تصمیم دارد به همراه دستگاه به بازار عرضه کند نیز استفاده کنید که یک صفحه نمایش بزرگ 13 اینچی را مانند یک کلامپیوتر all-in-one برای شما به همراه دارد.

لپ تاپ تینک پد ایکس وان

ضرفنظر از این محصول، بازار محصولات با صفحه نمایش تاشو هنوز با تردید بزرگی روبروست. پر سر و صداترین محصول با صفحه نمایش تاشو گلکسی فولد سامسونگ بود که همچنان در مظان اتهام به عنوان یک محصول شکست‌خورده است چرا که در آزمایش‌های اولیه توسط کاربران صفحه‌نمایش آن عملکرد خوبی نداشته و پس از یکی دو روز مصف شکسته است و حالا سامسونگ برنامه عرضه آن را به تعویق انداخته است تا رسما بخش گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو همین اول کار با یک ناامیدی بزرگ روبرو شود.

تینک پد ایکس وان لنوو

حالا لنوو قصد دارد از از تجربه سامسونگ بهره برده و از تکرار چنین تجربه‌ای جلوگیری کند. برخلاف گلکسی فولد سامسونگ، لپ تاپ تینک پد ایکس وان لنوو از هیچ لایه اضافه‌ای بر روی صفحه نمایش بهره نمی‌برد که وسوسه جدا کردن آن برای کسی وجود داشته باشد و لبه‌های صفحه نمایش تاشو با توجه به اظهارات کسانی که از نزدیک آن را دیده‌اند بسیار بهتر از گلکسی فولد پوشانده شده است و لنوو می‌گوید مدت زمان آزمایش لولای این لپ تاپ را دو برابر یک لپ تاپ عادی خود در کارخانه در نظر گرفته است و از تمامی مشکلات احتمالی یک صفحه نمایش تاشو آگاه بوده و مقدمات جلوگیری از آنها را تدارک دیده است.

لپ تاپ با صفحه نمایش تاشو لنوو

لپ تاپ تینک پد ایکس وان لنوو با صفحه نمایش تاشو به درد چه کسانی می‌خورد؟

اینکه این لپ تاپ لنوو به درد چه کسانی می‌خورد یک پاسخ ساده دارد و آن این است که تمام کاربرانی که به دنبال یک محصول جمع و جور و قابل حمل هستند می‌توانند از این محصول نهایت استفاده را در سفر و در جابجایی‌های روزمره ببرند اما مشخصات فنی ان کاملا شبیه به یک لپ تاپ است. دوربین وب‌کم، درگاه‌های USB-C، قلم استایلوس Wacom و پلتفرم رایج ویندوز مبتنی بر پردازنده اینتل که البته هنوز به طور رسمی نسخه ویندوز و مشخصات پردازنده مورد استفاده در نسخه نهایی اعلام نشده است.

در عین حال قیمت لپ تاپ تینک پد ایکس وان و حتی شاید بتوان گفت نام نهائی آن رسما مشخص نشده و تنها می‌توان زمان عرضه آن را سال 2020 در نظر گرفت وظاهرا تنها نکته‌ای که می‌توان برای آن به طور قطعی اعلام کرد یک کلمه است: تاشو!

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.