گلکسی نوت 10 احتمالا از این سنسور 64 مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ که امروز معرفی شد بهره خواهد برد

سامسونگ امروز سنسور 64 مگاپیکسلی ایزوسل (ISOCELL Bright GW1) را معرفی کرد که خبر خوبی برای گلکسی نوت 10 سامسونگ به شمار می‌آید.

0

معرفی سنسور 64 مگاپیکسلی ایزوسل که قرار است از یک ماه دیگر به تولید انبوه برسد، از آنجا خبر خوبی برای گلکسی نوت 10 به حساب می‌آید که احتمال بکارگیری آن در جدیدترین پرچمدار و فبلت سامسونگ در شهریور ماه امسال بسیار بالا به نظر می‌رسد.

سنسور جدید ایزوسل سامسونگ برای دستگاه‌های قابل حمل رزولوشن بسیار بالاتری را به نسبت سایر سنسورهای موجود در بازار در اختیار قرار می‌دهد و جای تعجب ندارد که سامسونگ آن را با عنوان «بالاترین رزولوشن موجود در این صنعت» برای دوربین‌های موبایل توصیف کند.

سنسور 64 مگاپیکسلی ISOCELL Bright GW1 سامسونگ همچنین بالاترین رزولوشن را در سری سنسور 0.8 میکرومتری این شرکت دارد. این سنسور از فناوری تتراسل برای ترکیب پیکسل‌ها و خلق تصاویر روشن 16 مگاپیکسلی در شرایط نور کم و تصاویر 64 مگاپیکسلی برای تصاویر با جزئیات بالا در شرایط نوری مناسب بهره می‌برد. این موضوع در شرایط نوری کم با ادغام هر 4 پیکسل در یک پیکسل امکان‌پذیر می‌شود.

این سنسور همچنین به گفته سامسونگ از تصاویر محدوده دینامیکی بالا موسوم به HDR نیز تا 100 دسی بل پشتیبانی می‌کند که “رنگ‌های غنی‌تر” را برای تصاویر فراهم می‌کند. سنسورهای موجود به طور معمول در تصاویر HDR در حدود 60 دسی‌بل را پشتیبانی‌ می‌کنند و این نرخ در مورد چشم انسان نیز معمولا در حدود 120 دسی‌بل است.

سامسونگ همچنین نسخه به‌روزآوری شده سنسور 48 مگاپیکسلی ایزوسل (ISOCELL Bright GM2) را نیز امروز معرفی کرد. این سنسور آپدیت شده فناوری تتراسل را به اضافه الگوریتم remosaic برای محیط‌های روشن به همراه خود دارد. این فناوری کیفیت تصاویر را با بازتولید رنگ‌ها برای طبیعی‌تر و زنده‌تر نشان دادن آنها بهبود می‌بخشد.

استفاده از سنسورهای 48 مگاپیکسلی هم‌اکنون کاملا در گوشی‌های هوشمند رواج بافته‌اند و گلکسی A80 سامسونگ نمونه یکی از آنهاست. معرفی این سنسور 64 مگاپیکسلی از سوی سامسونگ بیانگر آن است که این شرکت کره‌ای امیدوار به برنده شدن در رقابت مگاپیکسل‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند است.

همانطور که اشاره کردیم این سنسور 64 مگاپیکسلی از یمک ماه دیگر وارد خط تولید انبوه شرکت سامسونگ می‌شود و به احتمال قریب به یقین گلکسی نوت 10 سامسونگ اولین گوشی هوشمند پرچمدار سامسونگ خواهد بود که به این سنسور پیشرفته ایزوسل مجهز خواهد شد.

منبع sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.