پی اسمارت زد هواوی با دوربین جهنده بالاخره رسما رونمایی شد

شرکت هواوی به تازگی از یک گوشی میان رده تحت عنوان پی اسمارت زد رونمایی کرده که اولین مدل ساخت این شرکت چینی مجهز به دوربین جهنده محسوب می‌شود.

0

هواوی از سال گذشته و هم‌زمان با افزایش محبوبیت استفاده از پنل‎های تمام صفحه دارای بریدگی، به استفاده از این نوع نمایشگرها پرداخت. البته به نظر می‌رسد این شرکت چینی نیز همانند دیگر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به دنبال حذف ناچ بوده و بر همین اساس نیز گوشی جدیدی تحت عنوان پی اسمارت زد هواوی (Huawei P Smart Z) را معرفی کرده که دارای دوربین جهنده است.

پی اسمارت زد

 

بر کسی پوشیده نیست که اصلی‌ترین دلیل به وجود آمدن ناچ در گوشی‌های هوشمند، تعبیه قسمتی برای تعبیه دوربین سلفی است. حال به لطف فناوری‌هایی همچون قرارگیری دوربین در زیر پنل نمایشگر یا استفاده از مکانیزم دوبین جهنده، بریدگی نمایشگر هم به مرور حذف خواهد شد.

پی اسمارت زد هواوی

به هر حال گوشی هوشمند پی اسمارت زد هواوی از نمایشگری کاملاً تمام صفحه 6.6 اینچی از نوع ال‎دی‎سی با وضوح تصویر فول اچ‎دی پلاس بهره برده که کمی حاشیه در دو قسمت بالا و پایین آن مشاهده می‌شود.

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی پی اسمارت زد هواوی

همان‌طور که گفته شد نقطه قوت این گوشی هواوی داشتن دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f / 2.0 است که کمتر از 1 ثانیه آماده به کار شده و شرکت سازنده کارایی صحیح آن را برای 100 هزار بار تضمین می‌کند. پی اسمارت زد هواوی همچنین در قاب پشتی میزبان دوربین دوگانه 16+2 مگاپیکسلی بوده که از پردازشگر تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد.

دوربین پی اسمارت زد هواوی

از دیگر ویژگی‌های این گوشی میان رده هواوی که قرار است با قیمت 279 یورویی راهی بازار شود، می‌توان به تراشه هشت هسته‌ای مبتنی بر لیتوگرافی 12 نانومتری Kirin 710، حافظه ذخیره سازی داخلی 64 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، 4 گیگابایت حافظه رم، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و قدرت گرفتن پیش‌فرض از اندروید 9 پای با رابط کاربری EMUI 9.0 اشاره کرد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.