گوگل می‌گوید 2.5 میلیارد دستگاه اندرویدی در جهان فعال است!

به فاصله 10 سال از زمان معرفی اولین دستگاه مبتنی بر اندروید گوگل، تعداد دستگاه اندرویدی فعال و قدرت گرفته از این سیستم عامل اکنون 2.5 میلیارد را هم رد کرده است.

0

دقیقاً دو سال پیش و در کنفرانس I/O 2017، گوگل اعلام کرد که آمار تعداد دستگاه اندرویدی فعال به مرز 2 میلیارد نزدیک شده است. با استناد به آن آمار، google در عرض 24 ماه موفق شده است که بالغ‌بر 500 میلیون دستگاه جدید را به این رقم اضافه کند که به گفته Stephanie Cuthbertson، یک نقطه عطف در 10 سال اخیر محسوب می‌شود.

شاید جالب باشد که بدانید آمار تعداد دستگاه اندرویدی فعال بر اساس اطلاعات دستگاه‌هایی است که تاکنون از فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی (Google Play Store) استفاده کرده‌اند، از این رو گجت‎هایی که از سایر فروشگاه‌ها همچون Fire OS بهره برده یا فاقد مجوز دسترسی به سرویس‎های ساکنین مانتین ویو هستند را شامل نمی‌شود.

آمار تعداد دستگاه‌های اندرویدی فعال رسماً همراه با عرضه اندروید Q Beta 3 که اکنون برای 21 مدل گوشی هوشمند در دسترس است، اعلام شد. در همین راستا نیز بد نیست که بدانیدبرای اساس آخرین آمار اندروید، اندروید 8 اوریو و 7 نوقا محبوب‌ترین نسخه‌های این سیستم عامل محسوب می‌شوند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.