کار طراحی سری پیکسل 3A در درجه اول برعهده تیم HTC گوگل بوده است

گوگل که پیش از این در طراحی و ساخت محصولات متعددی با HTC همکاری داشته، این بار نیز کار طراحی سری پیکسل 3A را به مهندسان شرکت تایوانی واگذار کرده است.

0

گوشی‌های سری پیکسل 3A دو محصول مهم از سوی گوگل برای بازار ایالات متحده هستند، چراکه دو گوشی مقرون به صرفه با پشتیبانی مستقیم ساکنین مانتین ویو محسوب می‌شوند. این گوشی‌ها در سوی دیگر می‌توانند خط و مشی جدیدی از سری گوشی‌های مقرون به صرفه ساخته شده در ایالات متحده باشند که در آینده شرکت‌های سخت افزار دیگر نیز از آن‌ها تبعیت خواهند کرد.

اگر به خاطر داشته باشید، کار طراحی و ساخت اولین سری از گوشی‌های پیکسل تماماً توسط HTC صورت گرفت، چراکه غول اینترنتی هیچ تجربه‌ای در ساخت گوشی‌های هوشمند نداشت. این رویه در پیکسل 2 کمی تغییر پیدا کرد و مهندسان گوگل به پروژه طراحی نسل دوم این خانواده ورود پیدا کردند. حال در همین راستا اطلاعاتی منتشر که نشان می‌دهد بار دیگر طراحی سری پیکسل 3A به تیم HTC گوگل محول شده است.

یادآوری این نکته هم خالی از لطف نیست که گوگل در سال 96 بخش کارخانجات تولید گوشی هوشمند HTC را به مبلغ 1.1 میلیارد دلار تصاحب کرد. از آن زمان دانش فنی و بخشی از نیروهای این شرکت تایوانی به سیلیکون ولی منتقل شد به لطف همین انتقال تجربه گوگل اکنون قادر به ارائه محصولات باکیفیتی همچون سری پیکسل 3 می‌باشد.

طراحی سری پیکسل 3A

طبق گفته  نائب رئیس مدیریت محصول بخش سخت‌افزار گوگل Brian Rakowski، اغلب کار طراحی سری پیکسل 3A توسط تیم تایوانی HTC که اکنون زیر مجموعه گوگل محسوب می‌شوند صورت گرفته است. شاید سری پیکسل 3A نسبت به مدل‌های میان رده موجود در بازار ایالات متحده از سخت افزار و قابلیت‌های کمتری بهره برده باشند، با این حال برگ برنده آن‌ها داشتن پشتیبانی مستقیم گوگل در کنار دوربین قدرتمند و رابط کاربری غنی می‌باشد که برای کاربران آمریکایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گوگل چند تیم مختلف را مسئول طراحی گوشی‌های پیکسل قرار داده است

شاید یکی از نقاط ضعف اصلی پیکسل 3 را بتوان طراحی نه چندان مدرن در کنار به کار گیری بریدگی بسیار عریض دانست. همین امر باعث شده که گوگل چندین تیم مختلف در تایوان و مانتین ویو را مسئول طراحی گوشی‌های بعدی کند.

پیش‎تر تائید شده بود که این شرکت به تولید گوشی‌های مقرون به صرفه ادامه خواهد داد. می‌توان حدس زد گوشی‌های این سری تماماً توسط مهندسان HTC رهبری شود، با این حال شرایط پیکسل 4 متفاوت خواهد بود. بر این اساس تیم‎های طراحی گوگل بدون در ارتباط بودن با یکدیگر کار خواهند کرد و پس از ارائه نمونه‎های اولیه، مدل برتر تعیین و سپس سخت افزار سازگار با آن ساخته خواهد شد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.