اریک اشمیت پس از 18 سال به حضور در بالاترین سطح گوگل و آلفابت خاتمه می‌دهد

گوگل چند سال پیش تصمیم به ایجاد یک کمپانی مادر به اسم آلفابت کرد. حالا آلفابت اعلام کرده که یکی از اعضای کلیدی گوگل از این شرکت جدا خواهد شد.

0

شرکت آلفابت به تازگی در بیانیه‌ای از سوی شرکت اعلام کرده که مدیر اجرایی پیشین گوگل و رئیس اجرایی هیئت مدیره گوگل اریک اشمیت دوباره برای دست یافتن به این مقام کاندیدا نخواهد شد و زمانی که دوره او تمام شود، او از شرکت کناره‌گیری خواهد کرد.

رئیس هیئت مدیران جان هنسی هم پس از منتشر شدن این خبر، بیانیه‌ای از سوی خود منتشر کرد. در بیانیه او ذکر شده که آقای اشمیت کمک زیادی به گوگل و آلفابت در مقام‌های مختلف از جمله مدیر اجرایی، رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت مدیره کرده است. او از این همه تلاش و کمک تشکر کرد.

این خبر جای تعجبی ندارد. در حقیقت اریک اشمیت چند سالی بود که به فکر ترک شرکت بود. در سال 2017 او از مناسب هیئت مدیره آلفابت خارج شده و تبدیل به یک عضو معمولی شد. البته که وظیفه او بیشتر از یک عضو و سهام‌دار معمولی بود. لری پیج، اعلام کرده بود که آقای اشمیت حتی پس از سال 2017 به عنوان یک مشاور تکنیکی و تکنولوژیک کنار شرکت حضور خواهد داشت.

اریک اشمیت از سال 2001 به بعد معروف شد. او بین سال‌های 2001 تا 2007 سمت مدیرعامل اجرایی گوگل را در اختیار داشت. پس از آن هم از سال‌های 2011 تا 2015 به عنوان رئیس اجرایی هیئت مدیره گوگل انتخاب شد. دوباره بین سال‌های 2015 تا 2017 او همین پست را در آلفابت کسب کرد. یک نکته جالب در مورد رزومه حرفه‌ای او، حضور همزمان در هیئت مدیره اپل و گوگل است. بین سال‌های 2006 تا 2009 او در هیئت مدیره اپل هم حضور داشت با اینکه این دو شرکت رقابت شدیدی با هم دارند.

قبل از اینکه او وارد گوگل شود، مدیریت اجرایی Novell را بین سال‌های 1997 تا 2001 بر عهده داشت و به عنوان مهندس نرم‌افزار از Sun Microsystems فعالیت می‌کرد. خاتمه همکاری اشمیت و گوگل پایان یک دوران طولانی است. او در طول دوران کاری خود همه مقام‌های اجرایی گوگل را در اختیار داشته و حالا این همکاری بالاخره به پایان می‌رسد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.