مشخصات کامل وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو فاش شد

حالا که دو هفته تا رونمایی رسمی از پرچم‌داران وان‌پلاس باقی مانده مشخصات کامل این دو گوشی به بیرون درز کرده است.

0

این‌بار وان‌پلاس برخلاف سال‌های گذشته نه‌تنها یک بلکه دو پرچم‌دار جدید رونمایی خواهد کرد. این دو پرچم‌دار تفاوت‌های نسبتاً بارزی هم دارند و البته هر دو با قیمتی بالاتر از وان‌پلاس 6T به بازار عرضه خواهند شد. بهتر است ابتدا به جدول مشخصات وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو نگاهی داشته باشیم:

گوشی وان‌پلاس 7 وان‌پلاس 7 پرو
سیستم‌عامل اندروید پای با Oxygen OS اندروید پای با Oxygen OS
صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی AMOLED – ۶۰ هرتز – 1080p ۶.۶۴ اینچی – AMOLED – ۹۰ هرتز – 1440p
پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۵۵ اسنپ‌دراگون ۸۵۵
رم ۶ گیگابایت ۱۰ گیگابایت
دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل ۴۸ مگاپیکسل
دوربین دوم تله‌فوتو تله‌فوتو
دوربین سوم ندارد اولتراواید
دوربین سلفی درون بریدگی صفحه درون بریدگی صفحه
باتری ۴۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژ ۳۰ وات وارپ شارژ USB-C ۳۰ وات وارپ شارژ USB-C
حسگر اثر انگشت درون صفحه‌نمایش درون صفحه‌نمایش
ابعاد ۱۵۷.۷ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلی‌متر ۱۶۲.۶ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر

همان‌طور که می‌بینید هر دو گوشی از اندروید پای با رابط کاربری Oxygen OS استفاده کرده و به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین دوم تله‌فوتو مجهز هستند. همچنین مانند نسل پیش به یک حسگر اثر انگشت درون صفحه نیز مجهز خواهند بود که البته نمی‌دانیم از نوع اولتراسونیک انتخاب شده و یا اپتیکال. پردازنده اسنپ‌دراگون 855 و شارژ سریع ۳۰ واتی وارپ شارژ نیز آخرین وجه تشابه در مشخصات وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو است.

اما وان‌پلاس 7 عادی که قیمتی حدود ۶۰۰ دلار خواهد داشت به صفحه‌نمایش کوچک‌تر ۶.۲ اینچی با وضوح 1080p و از نوع AMOLED مجهز خواهد بود. ۶ گیگابایت رم، بریدگی صفحه‌نمایش و باتری ۴۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی از سایر مشخصات این گوشی خواهند بود.

وان‌پلاس 7 پرو اما که مدیرعامل وان‌پلاس به آن افتخار می‌کند صفحه‌نمایشی ۶.۶۴ اینچی با وضوح 1440p دارد. شاید مهم‌ترین ویژگی این صفحه‌نمایش نرخ بازسازی تصویر ۹۰ هرتزی باشد که پیش از این تنها در ریزرفون و ROG Phone ایسوس شاهد آن بوده‌ایم. وان‌پلاس 7 پرو همچنین به ۱۰ گیگابایت (!) حافظه رم و دوربین سوم اولتراواید نیز مجهز خواهد بود. تفاوت مهم دیگر صفحه‌نمایش بدون بریدگی و دوربین سلفی جهنده پاپ‌آپ است. این گوشی احتمالاً با قیمت پایه ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هر دو گوشی دارای سنسور IMX586 سونی بوده و حالا سرانجام با دوربین تله‌فوتو پرتره‌های بهتری را می‌توانید ثبت کنید. به هر حال برای مشخص شدن سایر ویژگی‌ها و قیمت نهایی کافیست تا ۲۴ اردیبهشت‌ماه و رونمایی رسمسی منتظر بمانیم.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.