منتظر نباشید! پلی‌استیشن 5 تا ۱۲ ماه آینده به بازار عرضه نخواهد شد

با این‌که سونی جزئیاتی را از پلی استیشن 5 منتشر کرده اما گفته می‌شود این کنسول تا یک‌سال آینده هم به بازار عرضه نخواهد شد.

0

سونی که پیش از این جزئیاتی را در مورد کنسول بازی نسل آینده این شرکت (احتمالاً پلی استیشن 5) منتشر کرد گفت نباید منتظر این کنسول در سال ۲۰۱۹ باشیم. حالا وال استریت ژورنال گزارش داده عرضه پلی استیشن 5 تا ۱۲ ماه آینده نیز رقم نخواهد خورد.

به این ترتیب می‌توان حدس زد تاریخ عرضه پلی استیشن 5 در تابستان سال آینده و شاید هم پاییز سال ۲۰۲۰ باشد. احتمالاً سونی در کنفرانس E3 سال آینده خود جزئیات بیشتری از پلی استیشن جدید را اعلام خواهد کرد و عرضه آن هم در تعطیلات میلادی با استقبال خوبی مواجه خواهد شد.

سونی امسال برخلاف سال‌های گذشته کنفرانسی در E3‌برگزار نخواهد کرد اما چند روز پیش جزئیاتی از پلی استیشن 5 را اعلام کرد. این کنسول قرار است از وضوح خارق‌العاده 8K پشتیبانی کند، به صدای سه‌بعدی و حافظه سریع SSD مجهز بوده و از عناوین فعلی PS4 نیز پشتیبانی کند. PS5 از پردازنده هشت هسته‌ای برپایه نسل سوم رایزن AMD در کنار کارت گرافیکی با پشتیبانی از ray-tracing (رهگیری پرتو) استفاده خواهد کرد.

پردازنده و حافظه سریع‌تر می‌تواند بهبودهای قابل توجهی برای نسل آینده پلی استیشن باشد. این بهبودها توسعه‌دهندگان و بازی‌سازها را قادر می سازد تا بازی‌های جذاب‌تری بسازند. با این‌حال مایکروسافت هم بی‌کار ننشسته و بی شک درحال کار بر روی نسل آینده ایکس‌باکس است که فعلاً با نام رمز آناکوندا شناخته می‌شود. حتی گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد در سال ۲۰۲۰ دو کنسول جدید رونمایی کند که آناکوندا جایگزین ایکس باکس وان ایکس و لاکهارت جایگزین ایکس باکس وان اس خواهد بود. با این‌حال این شرکت جزئیاتی را از این کنسول‌ها منتشر نکرده اما قول داده در E3 امسال غوغا کند!

سونی همچنین روز گذشته فروش PS4 را تا کنون ۹۶.۸ میلیون دستگاه اعلام کرد و انتظار داریم این رقم در فصل آینده به ۱۰۰ میلیون دستگاه هم برسد. در حال حاضر ۳۶.۴ میلیون نفر عضو سرویس پلی‌استیشن پلاس هستند اما سونی انتظار دارد سود عملیاتی بخش پلی استیشن با توجه به توسعه PS5 چیزی حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.