نتایج کالبدشکافی گلکسی فولد سامسونگ: به شدت شکننده!

وب‌سایت iFixit به‌تازگی نتایج کالبدشکافی گلکسی فولد سامسونگ را منتشر کرده و این گوشی را به‌شدت شکننده توصیف کرده است.

0

گلکسی فولد اولین گوشی تاشدنی دنیاست که برای عرضه در بازار آماده شده بود. با این‌حال پس از این‌که برخی کارشناسان و منتقدین این گوشی را از سامسونگ دریافت کردند، مشخص شد صفحه‌نمایش فولد ایرادهایی جدی دارد. این صفحه‌نمایش با ورود کوچک‌ترین شی خارجی حتی گردوغبار به درون لولا ممکن است از کار بیفتد. به همین دلیل سامسونگ پس از انتشار یک بیانیه و فراخوان گوشی‌های ارسال شده، عرضه گلکسی فولد را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت. حالا کالبدشکافی گلکسی فولد نیز برخی مشکلات را افشا کرده است.

وب‌سایت iFixit که معمولاً همه گوشی‌های هوشمند را کالبدشکافی می‌کند این‌بار به سراغ گلکسی فولد رفته است. طبق بررسی این وب‌سایت خصوصاً در بخش لولا، مشخص شد که گلکسی فولد بسیار حساس و شکننده است. با این‌که مکانیسم لولا، خود مستحکم به نظر می‌رسد اما هیچ محافظتی دربرابر نفوذ گردوغبار در آن وجود ندارد و ورود ذره‌ای غبار از لابه‌لای لوله به زیر صفحه‌نمایش OLED می‌تواند باعث از کار افتادن آن شود.

سامسونگ با توجه به پلاستیکی بودن صفحه‌نمایش گلکسی فولد یک لایه محافظ روی آن اضافه کرده است اما این لایه از نفوذ گردوغبار از بخش لولا جلوگیری نخواهد کرد. به این ترتیب صفحه‌نمایش به راحتی از کار می‌افتد؛ حتی اگر از خش‌پذیری بالای پلاستیک در مقابل شیشه صرف‌نظر کنیم.

جالب است بدانید iFixit حالا این بررسی را به درخواست سامسونگ از وب‌سایت خود حذف کرده است:

گلکسی فولد توسط یکی از شرکای قابل اعتماد در اختیار ما قرار داده شده بود. سامسونگ از طریق آن شریک از ما درخواست کرد که کالبدشکافی را از وب‌ساین حذف کنیم. ما هیچ اجباری به حذف بررسی‌های خود از نظر قانونی نداریم. با این‌حال از روی احترام برای شریک خود که همراهی برای تعمیرپذیرتر کردن دستگاه‌هاست تصمیم گرفتیم تا مطلب را حذف کنید؛ تا زمانی که بتوانیم نسخه نهایی گلکسی فولد را خریداری کنیم.

به اعتقاد ما درخواست سامسونگ در این‌باره چندان منطقی نیست. با این‌که این شرکت احتمالاً مشکل را تا حد امکان در نسخه نهایی گلکسی فولد رفع می‌کند اما چنین درخواست‌هایی ما را به یاد افتضاح آتش گرفتن باتری گلکسی نوت 7 می‌اندازد. امیدواریم این‌بار داستان متفاوت بوده و سامسونگ سرانجام بتواند نسخه‌ای بدون مشکل از این گوشی را به بازار عرضه کند.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.