اینتل پردازنده‌های نسل نهم خود را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد: فرکانس تا ۵ گیگاهرتز!

اینتل سرانجام پردازنده‌های نسل نهمی سری Core خود را برای لپ‌تاپ‌ها نیز معرفی کرد. به این ترتیب حالا می‌توانید در یک لپ‌تاپ به سرعت ۵ گیگاهرتزی نیز دست پیدا کنید.

0

پردازنده‌های نسل نهم اینتل نسبت به نسل گذشته سریع‌تر شده و همچنین از نظر اتصال نیز بهبود یافته‌اند. پردازنده‌های نسل نهمی سری H که سری قوی‌تر محسوب می‌شوند حالا ۴۵ وات توان نیاز دارند و در نسخه‌های Core i5، Core i7 و Core i9 برای تولید محتوا و بازی ایده‌آل هستند. این درحالیست که سری کم مصرف این پردازنده‌ها تنها به ۱۵ وات توان نیاز دارد.

ستاره تراشه‌های جدید اینتل بی‌شک Core i9-9980HK است. این پردازنده سرعت نهایی ۵ گیگاهرتزی دارد که پیش از این در لپ‌تاپ‌ها دست‌نیافتنی بود. علاوه بر این این پردازنده همان‌طور که از پسوند K در نامش پیداست آنلاک بوده و قابلیت رسیدن به سرعت‌های بالاتر را نیز دارد. درست مثل نسل پیشین سری Core i9، تراشه 9980K نیز دارای ۸ هسته . ۱۶ رشته پردازشی و همچنین ۱۶ مگابایت حافظه کش خواهد بود. این تراشه همچنین از کارت‌های شبکه جدید Wi-Fi 6 اینتل با سرعت ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

به گفته اینتل پردازنده‌های جدید در ویرایش ویدئوهای 4K تا ۵۴ درصد و در بازی تا ۵۶ درصد سریع‌تر از یک کامپیوتر با عمر سه ساله هستند. این تراشه‌ها قرار است به زودی در لپ‌تاپ‌های شرکت‌های ایسر، ایسوس، دل، اچ‌پی، ریزر، لنوو و MSI به کار گرفته شود.

اینتل همچنین خانواده تراشه‌های نسل نهم خود برای رایانه‌های دسکتاپی را نیز با ۲۵ مدل جدید از سری‌های سلرون، پتنیوم گلد و Core i3 تا Core i9 گسترش داده است. پردازنده‌های سلرون و پنتیوم گلد حالا برای اولین بار وارد نسل نهم شده و قرار است عملکرد بهتری را به رایانه‌های اقتصادی بیاورند.

تمامی این پردازنده‌ها کماکان با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده‌اند که در چند نسل اخیر تکرار شده است. انتظار داریم نسل بعدی پردازنده‌های اینتل سرانجام از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری استفاده کند که عملکرد سریع‌تر و تولید گرما و مصرف کمتری را به همراه خواهد داشت.

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.