پنج مشکلی که از موفقیت گلکسی فولد سامسونگ جلوگیری می‌کند

گلکسی فولد سامسونگ نگاهی تازه به گوشی‌های هوشمند است. با این حال این گوشی با مشکلات مختلفی از زمان عرضه تا به حال روبرو شده است.

0

گلکسی فولد سامسونگ قصد دارد که یک تعادل تازه را ایجاد کند. سامسونگ مدت‌ها پیش با عرضه نوت توانست صفحه‌های بزرگ را برای همه عادی کند. حالا این شرکت تلاش دارد که صفحه‌های بزرگ‌تر را قابل حمل و منعطف کند. محصول تازه سامسونگ هم یک محصول واقعا جذاب و تازه است. اما به عنوان یک محصول نسل اولی، مسیر سختی پیش‌رو دارد.

سامسونگ باید توانایی متقاعد کردن مردم و همچنین کنار آمدن با مشکلات سخت‌افزاری را داشته باشد. در فارنت قصد داریم که نگاهی به پنج مشکل کلی داشته باشیم که گلکسی فولد سامسونگ با آن‌ها روبرو است. برای رسیدن به موفقیت این مشکلات باید از بین بروند.

البته مشکل از کار افتادن و شکستن صفحه‌نمایش شاید مهم‌ترین این اشکالات باشد. با این‌حال با توجه به این‌که سامسونگ تاریخ عرضه این گوشی را به خاط این مشکل به تعویق انداخته است می‌توان انتظار داشت هنگام عرضه این مشکل رفع شده باشد.

۱. خط تای صفحه‌نمایش

گلکسی فولد سامسونگ

با صحبت از صفحه‌های منعطف باید از چین برداشتن وخط تای این صفحه‌ها هم صحبت کنیم. صفحه‌نمایش این گوشی‌ها مانند گلکسی فولد سامسونگ به کیفیت خوبی رسیده‌اند. با این حال، پنل محافظ این صفحه‌ها پلاستیکی است و همین مشکل‌ساز خواهد بود. گلکسی فولد و هواوی میت X و رقبا، همگی هنگام تا شدن یک خط تای قابل رویت و قابل حس توسط انگشت به جا می‌گذارند.

هر مورد البته با دیگری متفاوت است. شاید در استفاده روزانه خیلی متوجه این اتفاق نشوید. اما اگر متوجه آن شوید، حقیقتا لذت استفاده از گوشی را از شما خواهد گرفت. اگر میزان نور صفحه کم باشد، یا نوری به این تاب برداشتن بتابد، مطمئنا بیشتر متوجه آن خواهید شد. اگر گوشی را به صورت افقی هم در دست بگیرید، خط تای صفحه احتمالا در حرکت انگشت و تاچ تاثیرگذار خواهد بود.

خط تای صفحه گلکسی فولد شاید مشخصا یک مسئله پراهمیت نباشد. این مشکل شاید نحوه استفاده را خیلی تغییر ندهد، اما در طولانی مدت تجربه‌ای ناکارآمد را القا خواهد کرد و تاثیر بدی بر روی تجربه کاربری قرار خواهد داد. چنین مشکلی در زمانی که صفحه‌ها پیشرفت زیادی داشتند، خیلی قابل هضم نیست. همچنین WSJ در بررسی خود با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد که بد نیست نگاهی به ویدئو این بررسی داشته باشید.

۲. ضخامت و وزن

گلکسی فولد سامسونگ

بزرگ‌ترین مشکل گلکسی فولد سامسونگ، اندازه آن است. این محصول کمی بلندقامت‌تر از گلکسی اس 10 پلاس است. اما دوبرابر ضخیم‌تر و 50 درصد سنگین‌تر است. نحوه نگه‌داشتن گوشی کمی سخت است و خیلی ارگونومی مناسب ندارد.

وقتی که گوشی را ببندید مشکل شما بیشتر خواهد شد. یک دستی کار کردن با دستگاه واقعا سخت خواهد شد. تمامی وزن و سنگینی بر روی یک دست خواهد بود و وزن تقسیم نخواهد شد. اگر با یک دستی کار کردن مشکلی نداشته باشید، مسئله بعدی قرار دادن گوشی گلکسی فولد سامسونگ در جیب خواهد بود. گوشی در جیب یک شلوار جین جا خواهد شد، اما مشکل اینجا است که برجستگی زیاد خواهد بود و گاهی اوقات تا سر جیب بالا می‌آید.

در حقیقت یکی از اصلی‌ترین و شاید اصلی‌ترین هدف یک گوشی منعطف، کوچک شدن اندازه آن در حالت خمیده است. اگر در حالت خمیده هم با یک گوشی بزرگ طرف باشیم پس خیلی کار خود را درست انجام نداده‌ایم. با این حال، این مسئله‌ای است که با پیشرفت تکنولوژی بهبود بیشتری را تجربه خواهد کرد و طی مرور زمان حل خواهد شد.

۳. ناهماهنگی اپلیکیشن‌ها

گلکسی فولد سامسونگ

گوشی‌های تاشدنی، مرز تازه‌ای هستند که شرکت‌های اندرویدی به دنبال رسیدن به آن خواهند بود. صفحات بزرگ دوباره بحث محافل شده‌اند. اما چنین صفحاتی و صفحاتی مانند گلکسی فولد سامسونگ طی مرور دچار مشکلاتی مانند تاب و چین خواهند شد که نسبت صفحه را در آنی از ثانیه خراب خواهد کرد. این یک مشکل بزرگ است، چون اپلیکیشن‌های اندرویدی از ابتدا با صفحات بزرگ مشکل داشتند. تبلت‌های اندرویدی هم خیلی نتوانستند سهمی از بازار داشته باشند و به همین خاطر توسعه‌دهندگان به فکر تغییر نبودند.

این مشکل، از دو طریق خود را نمایان خواهد کرد. در ابتدا، مشکل تداوم یا Continuity در اپلیکیشن‌ها است. سامسونگ و گوگل مطمئنا بر روی این قضیه در حال کار هستند. این قابلیت به صفحه‌نمایش این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن را در نسبت 21:9 اجرا کند و با باز شدن گوشی، سریعا آن را به نسبت 4:3 تبدیل کند. برخی اپلیکیشن‌ها این قابلیت را دارند و بسیاری دیگر از این قابلیت محروم هستند.

برای درست شدن صفحه گلکسی فولد سامسونگ باید اپلیکیشن را ببندید و دوباره باز کنید. این حرکت اضافه آزاردهنده و غیرکارآمد است. این مشکلی است که از دیدگاه نظری راه‌حل دارد و می‌توان آن را حل کرد. گوگل می‌تواند به توسعه‌دهندگان اعلام کند که اپلیکیشن‌ها را دوباره ویرایش کنند و این تغییر نسبت تصویر را در اپلیکیشن نهادینه کنند. از این طریق دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت، اما همه چیز به همین سادگی نیست و همانند دیگر تلاش‌های گوگل احتمال شکست آن بالا است.

همچنین لازم به ذکر است که اپلیکیشن‌های اندروید عموما در صفحات بزرگ وجهه مناسبی ندارند. یک صفحه 7.3 اینچی با نسبت تصویر 4:3 حقیقتا یک تبلت سنتی نیست، اما به آن نزدیک است. با این حال، هنگامی که از اپلیکیشن‌ها در این سایز استفاده کنید، متوجه می‌شوید که تنها گوشی شما بزرگ‌تر شده و هیچ تغییری حقیقتا در محتوای اپلیکیشن به وجود نیامده است.

برخی از اپلیکیشن‌ها مانند نقشه گوگل، یوتیوب و تقویم از فضای اضافه استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر همانند توییتر، اینستاگرام و اپلیکیشن‌های چت خیلی بهره خاصی نمی‌برند. این قضیه در مورد بسیاری از اپلیکیشن‌ها صادق خواهد بود. به همین خاطر گلکسی فولد سامسونگ تبدیل به یک محصول بی‌ارزش خواهد شد.

حتی اپلیکیشن‌هایی که به ظاهر رابط کاربری تبلت دارند هم کاربری بالایی ندارند و از فضای در دسترس خود به خوبی استفاده نمی‌کنند. حقیقتا نمی‌توان جز بزرگ‌تر شدن تصاویر تفاوت دیگری را در این اپلیکیشن‌ها احساس کرد. این حقیقتا یک فرصت بزرگ است. چون صفحه‌نمایش گلکسی فولد سامسونگ صفحه‌ای بزرگ است. به همین خاطر اپلیکیشن‌ها می‌توانند بهره‌وری بالایی داشته باشند.

اما سامسونگ نسبتا فکری به این حال کرده است. می‌توانید دو اپلیکیشن را از طریق قابلیت چند‌پنجره‌ای کنار هم باز کنید. از این طریق حداقل یک استفاده بهتر از صفحه بزرگ خواهید داشت. با اینکه شاید گاهی اوقات قصد داشته باشید تمرکز بیشتری روی گزینه‌های بیشتری داشته باشید.

۴. صفحه فرعی کوچک و صفحه اصلی بزرگ

گلکسی فولد سامسونگ

توضیح این مسئله کمی سخت است. اصلی‌ترین نکته جالب گلکسی فولد سامسونگ استفاده از صفحه‌ای تاشدنی است. می‌توانید این صفحه بزرگ را کوچک‌تر و از صفحه کوچک‌تر بهره بگیرید. بیرون از صفحه بزرگ، یک صفحه کوچک تعبیه شده که حقیقتا طراحی خوب و ایده جالبی است. اما مشکل اینجا است که نسبت‌ها به خوبی رعایت نشده. صفحه فرعی خیلی کوچک است و صفحه داخلی و اصلی بیش از اندازه بزرگ است.

صفحه فرعی که روی گوشی قرار دارد 4.6 اینچ است و نسبت 21:9 دارد. این صفحه با استاندارد امروزی کوچک است. همچنین این صفحه بسیار هم باریک است. حاشیه صفحه به شکل عجیبی بزرگ است و شبیه به یک بالش شده! تمامی این مشخصات باعث شده که استفاده از این صفحه، به شدت سخت شود. استفاده از کیبورد در این صفحه واقعا غیرممکن است چون حروف به شدت به هم نزدیک هستند. برخی از اپلیکیشن‌ها حتی در رندر و نمایش نوشته هم مشکل دارند. این صفحه کارایی دارد اما پس از دقایقی واقعا استفاده از آن سخت خواهد بود. این صفحه فعلا برای لحظات اضطراری ایجاد شده تا بتوانید از یک صفحه با یک دست استفاده کنید.

مشکل صفحه داخلی و اصلی گلکسی فولد سامسونگ هم پیش از این مشخص شد و توضیحاتی را ارائه دادیم. استفاده کافی و مناسبی از صفحه نشده و اپلیکیشن‌های محبوب و هر روزه نمایش جالب و کافی در این صفحه ندارند. همچنین همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، این گوشی در حالت باز مناسب یک دست نیست. برای استفاده درست از گوشی باید با دو دست خود مشغول به کار شوید و حقیقتا نمی‌توان همانند یک گوشی معمولی با این محصول برخورد کرد.

در حقیقت طراحی این محصول باعث شده که کاربر بین کوچکی بیش از اندازه یک صفحه و بزرگی بیش از اندازه دیگری بماند و مشخصا نتواند از پتانسیل کامل هر دو صفحه استفاده کند. تعادل در طراحی به هیچ‌وجه رعایت نشده و همین باعث شده که اندازه به یکی از مشکلات اصلی گلکسی فولد سامسونگ تبدیل شود.

۵. قیمت بالای گلکسی فولد

گلکسی فولد سامسونگ

البته که این گوشی یک نوع تازه است و طراحی آن هزینه بیشتری نسبت به یک گوشی معمولی دارد. قیمت این محصول در حال حاضر 1980 دلار است. حقیقتا چنین قیمتی واقعا زیاد است و نیاز نیست که آن را به تومان تبدیل کنیم.

اما راه‌حل مشخصی جلوی راه شرکت وجود دارد. با گذر بیشتر زمان، سامسونگ سرمایه بیشتری را به تیم تحقیق و توسعه خود اختصاص خواهد داد. با پیشرفت بیشتر خط تولید سامسونگ، شاهد پایین آمدن هزینه تولید خواهیم بود که این مشکل را حل خواهد کرد. تنها باید کمی صبر کنیم تا به این نقطه برسیم.

نسبت به دیگر مشکلات، این مشکل و مشکل قیمت، یک مشکل آسان است. حل این مشکل البته شاید مشخصا از سوی سامسونگ نباشد. باید دیگر بازیگران هم وارد صحنه شوند. انتظار می‌رود که با پیشرفت روزافزون، شرکت‌هایی مانند هواوی تلاش به پایین آوردن قیمت کنند. اگر این اتفاق رخ دهد، قدم به قدم دیگر شرکت‌ها هم مجبور هستند که رقابتی‌تر کار کنند.

اما همه چیز پله پله رقم خواهد خورد. ابتدا باید مشکلات فنی گلکسی فولد سامسونگ حل شود. سپس می‌توان در مورد قیمت آن صحبت کرد و منتظر پایین‌تر آمدن آن بود.

 

منبع AndroidCentral
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.