اینستاگرام مخفی کردن تعداد لایک‌ها را آزمایش می‌کند

شبکه‌های اجتماعی باید نگاهی به خود داشته باشند و تلاش کنند که شکل تازه‌ای از ارتباط جمعی را ارائه دهند. اینستاگرام هر چند آرام، اما به فکر مخفی کردن تعداد لایک‌ها است.

4

شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاری لحظات زندگی را آسان‌تر کرده است. اما پدیده لایک گرفتن باعث شده که این شبکه‌ها به چیزی فراتر از مکانی برای اشتراک لحظات باشد. این شبکه‌ها تبدیل به منبعی از اضطراب و همچنین درآمد شده‌اند. اما مخفی کردن لایک اینستاگرام می‌تواند راه‌حلی تازه باشد.

اینستاگرام مدتی است که به چنین ایده‌ای فکر می‌کند. با مخفی کردن لایک اینستاگرام دیگر بیننده و فالوور شما نمی‌تواند مشخصا ببیند که چند نفر پست شما را لایک کرده‌اند. یک برنامه‌نویس امروز این قابلیت را مشاهده کرده بود. به گفته این برنامه‌نویس، اینستاگرام به او گفته که با این برنامه، قصد بر این است که دنبال‌کنندگان محتوای شما را مشاهده کنند و کاری به میزان لایک‌ها نداشته باشند. تنها کسی که یک محتوا را پست می‌کند امکان مشاهده لایک را خواهد داشت.

البته به گزارش The Verge اینستاگرام تست این قابلیت را تایید نکرده است. طبق بیانیه اینستاگرام، این شرکت فعلا به دنبال تست نیست. اما به صورت مداوم به فکر ایجاد یک چالش تازه است.

با این حال، مشاهدات یک تست کوچک وجود دارد. همچنین مدتی پیش Independent گزارش کرد که دفتر اطلاعات و داده بریتانیا پیشنهاد داده که شبکه‌های اجتماعی برخی قابلیت‌ها را حذف کنند. این دفتر به اینستاگرام و اسنپ‌چت اعلام کرده که بهتر است قابلیت لایک را حذف کند تا کاربران بی‌محابا به دنبال پست کردن محتوای مداوم نباشند. این پیشنهاد این بنیاد، برای این است که از امنیت کاربران کم‌سن چنین پلتفرم‌هایی محافظت شود.

مخفی کردن تعداد لایک‌ها در اینستاگرام یک برگ تازه در زمینه شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. در حقیقت تعداد لایک یک پست مطمئنا همانطور که گفتیم یک منبع از اضطراب است و بر روی روان آدمی تاثیرگذار خواهد بود. اما در عین حال کاربر را تشویق می‌کند که بیشتر محتوای خود را به اشتراک قرار دهد. البته که لایک در مواردی همانند یک سوراخ خرگوش عمل خواهد کرد و ورود به آن ورود به یک دنیای دیگر است. ممکن است با گیر افتادن در چنگال «لایک‌گیری» شروع به پست کردن محتوایی کنید که از اعتبار و واقعی بودن زیادی برخوردار نباشد و بیشتر ظاهر جالبی داشته باشد. چنین محتوایی مطمئنا طی مرور زمان تاثیر مخربی بر روی کاربر و زندگی منتشرکننده خواهد داشت.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. Parnian می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم اینکه چطور می‌توان کسی به جز خوده ادم تعداد لایک هارو نبینه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      قرار بود این اماکن برای همه به طور اجباری انجام بشه که فعلا انجام نشده

  2. بابایی می‌گوید

    سلام ،
    بنده در پیچ خودم میخواهم جلوی لایک کردن پست هایم را ببندم ، راهکار چیست ؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      چنین راهکاری وجود ندارد. تا مخفی شدن لایک ها صبر کنید!