همین حالا پسورد اینستاگرام خود را تغییر دهید/ تأیید درز چندین میلیون پسورد توسط فیس‌بوک

فیس‌بوک اخیراً تأیید کرده که پسورد چندین میلیون از اکانت‌های اینستاگرام در یک فایل متنی رمزگذاری نشده ذخیره شده است. به این ترتیب بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به تغییر پسورد اینستاگرام خود اقدام کنید.

0

به گفته فیس‌بوک پسورد میلیون‌ها کاربر اینستاگرام در سرورهای این شرکت به‌صورت رمزگذاری نشده ذخیره شده و کارمندان این شرکت به آن‌ها دسترسی داشته‌اند. این مشکل امنیتی بزرگ ابتدا ماه پیش کشف شد اما فیس‌بوک گفته بود تنها اطلاعات ورود ده‌ها هزار کاربر به‌صورت ناامن ذخیره شده است. حالا در گزارش جدید این رقم به میلیون‌ها اکانت اینستاگرام و همچنین صدها میلیون کاربر فیس‌بوک لایت و ده‌ها میلیون کاربر دیگر فیس‌بوک گسترش یافته است.

پسوردها معمولاً به شکل رمزگذاری شده ذخیره می‌شوند. وقتی شما پسورد را تایپ کرده و اینتر می‌کنید حروف و اعداد آن طی یک الگوریتم خاص هش (رمزگذاری) می‌شوند و سپس با اطلاعات رمزگذاری شده در سرور مطابقت داده خواهند شد. اما همان‌طور که وب‌سایت krebsonsecurity گزارش داده خطاهای مختلفی باعث شده تا فیس‌بوک از سال ۲۰۱۲ پسوردها را به شکل فایل متنی ساده ذخیره کند. فیس‌بوک خود در دی‌ماه گذشته متوجه این مشکل شده و اسفندماه اعلام کرد که مشکل حل شده است.

پسوردهای ذخیره شده کاربران اینستاگرام و فیس‌بوک در دسترس بیش از ۲۰ هزار کارمند فیس‌بوک بوده است. با این‌حال فیس‌بوک ادعا می‌کند پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شده هیچ مدرکی مبنی بر سواستفاده از این اطلاعات پیدا نکرده است. همچنین هیچ پسوردی به خارج از شرکت درز نکرده و با این‌حال شرکت اعلام کرده به کاربرانی که پسورد آن‌ها شامل این مشکل شده هشدار خواهد داد.

با این‌حال بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر پسورد اکانت اینستاگرام و فیس‌بوک خود اقدام کنید. فیس‌بوک در یکی دو سال اخیر رسوایی‌های زیادی به بار آورده و پس از ماجرای کمبریج آنالیتیکا مورد هک گسترده‌ای هم قرار گرفته است.

آموزش تغییر پسورد اینستاگرام

برای تغییر پسورد اینستاگرام کافیست وارد بخش تنظیمات (Settings) اینستاگرام خود شده و سپس از منوی Privacy and Security گزینه Password را انتخاب کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.