پایان یک رویا؛ صفحه‌نمایش تاشو گوشی 2 هزار دلاری گلکسی فولد سامسونگ می‌شکند!

اگرچه سامسونگ پس از مدت‎ها انتظار و برگزاری کارناوال‌های تبلیغاتی سرانجام گوشی گلکسی فولد را با نمایشگر تاشو به صورت محدود راهی بازار کرد، با این حال بررسی‎های اولیه نشان می‌دهد که این محصول به هیچ عنوان از مقاومت بالایی برخوردار نیست و نمی‌تواند در قد و قواره یک پرچم‌دار ظاهر شود.

0

همان‌طور که احتمالاً در جریان هستید، در Unpacked 2019 شاهد معرفی گوشی گلکسی فولد از سوی سامسونگ بودیم. این محصول با نمایشگر تاشو از ماه جاری به صورت رسمی با قیمت بالای 2 هزار دلاری راهی بازار خواهد شد، با این حال از هم‌اکنون در اختیار تعداد معدودی از خبرنگاران حوزه آی‎تی قرار گرفته است تا پیش از ورود رسمی مورد بررسی آن‌ها قرار گیرد.

گلکسی فولد سامسونگ

خبر تأسف‌بار آنکه تعدادی زیادی از افرادی که توانسته‌اند به گوشی 2 هزار دلاری گلکسی فولد سامسونگ دسترسی داشته باشند، پیرامون مقاومت نمایشگر تاشوی آن نقدهای مثبتی در فضای مجازی منتشر نکرده‌اند.

گلکسی فولد سامسونگ

 طبق ادعای کارشناسان بسیاری از وب‌سایت‌های فناوری همچون The Verge، خط مرز دو نمایشگر تاشوی گوشی گلکسی فولد در حالت تخت به وضوح قابل روئیت است. جدا از این مثله این نمایشگر از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار نبوده و به راحتی می‌شکند!

گلکسی فولد سامسونگ

همان‌طور که در تصاویر نیز به خوبی قابل مشاهده است، نمایشگر OLED گوشی مورد بحث در برابر فشارهای سطحی مقاومت بالایی از خود نشان نخواهد داد. شرکت سامسونگ در اولین واکنش به این نقدها اعلام کرده که کاربران نبایست لایه محافظ پلاستیکی تعبیه شده بر روی نمایشگر را برداشته و یا آن را با نمونه‌های موجود در بازار تعویض کنند.

گلکسی فولد سامسونگ

البته Mark Gurman از خبرگزاری بلومبرگ تصویری را از گوشی 2 هزار دلاری گلکسی فولد سامسونگ منتشر کرده که نشان می‌دهد نمایشگر آن پیش از برداشته شدن لایه محافظ پلاستیکی نیز از کار افتاده و این لایه خودبه‌خود در گوشه‌ای از پنل بالا آمده است!

به‌هرحال با توجه با حجم گزارش‎های ارسالی به نظر می‌رسد سامسونگ با معضل جدی پیرامون کیفیت و مقاومت نمایشگر تاشو گلکسی فولد روبه‌رو است. البته اگر ادعای این شرکت مبنی بر لزوم حفظ لایه پلاستیکی نمایشگر درست باشد، بایستی یک راهنمای کامل پیرامون نحوه صحیح استفاده از این گوشی تهیه و پیش از عرضه رسمی منتشر کند؛ چراکه در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی همچون از کار افتادن گوشی گلکسی نوت 5 که با قرار دادن غیر اصولی قلم صورت می‌گرفت روبه‌رو شود.

منبع arstechnica
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.