دوربین گلکسی اس 10 فایو جی سامسونگ حالا جایگاه اول DxOMark را با پی 30 پرو هواوی شریک شد

این روزها دیگر رقابت بر سر کسب نتایج بالاتر در بنچمارک DxOMark که به بخش دوربین گوشی‌های هوشمند اختصاص دارد به امری رایج تبدیل شده است.

0

پس از انتشار نتایج بنچمارک DxOMark دوربین گوشی هوشمند پی 30 پرو هواوی این گوشی هوشمند توانست جایگاه اول را از برادر بزرگتر خود یعنی میت 20 پرو هواوی تحویل بگیرد که فقط یک ماه بود بر این جایگاه تکیه زده بود.

اما حالا ظاهرا پی 30 پرو هواوی باید این جایگاه را با یک رقیب همیشگی تقسیم کند. آخرین نتایج منتشر شده توسط DxOMark نشان می‌دهد که گوشی هوشمند گلکسی اس 10 فایو جی تواسنته است با کسب نتایجی قابل توجه جایگاه اول را با آخرین پرچمدار هواوی شریک شود.

در رتبه‌بندی موسسه DxOMark دوربین اصلی گوشی گلکسی S10 5G بصورت جداگانه برای عکس امتیاز 117 و برای فیلمبرداری امتیاز 100 را بدست آورده و در مجموع امتیاز 112 را کسب کرده است. پیش از این پی 30 پرو هواوی با کسب امتیاز 119 در بخش عکس و 97 در بخش فیلمبرداری رتبه اول را به دست آورد.

اگر چه تفاوت چندانی از نظر ارقام در امتیاز این دو گوشی وجود ندارد اما نکته اینجاست که گلکسی اس 10 نسخه 5G اولین گوشی هوشمندی است که در حوزه فیلمبرداری در نتایج بنچمارک DxOMark به امتیاز 100 می‏‌رسد.

هم‌اکنون پنج رتبه اول بنچمارک DxOMark در اختیار گوشی‌های هوشمند پی 30 پرو و گلکسی اس 10 فابو جی، میت 20 پرو، پی 20 پرو و گلکسی اس 10 پلاس است که می 9 شیائومی در رتبه ششم آنها را دنبال می‌کند.

دوربین سلفی گلکسی S10 نسخه 5G هم با امتیاز کلی 97 توانست به رتبه اول رسیده و برای بخش عکس امتیاز 101 و برای بخش ویدیو امتیاز 90 را به دست آورد. گوشی گلکسی اس 10 فایو جی در مجموع دارای دو دوربین با 6 لنز (دو لنز در جلو چهار لنز در عقب) است. دوربین سلفی این گوشی هوشمند به فوکوس خودکار دوئال پیکسل و دوربین اصلی آن به لنز فوق عریض مجهز است.

اگر چه بسیاری از کاربران هستند که اصلا اعتقادی به این نتایج ندارند و آن را ابزاری برای بازاریابی بیشتر شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه می‌دانند اما DxOMark که یک موسسه شناخته شده در ارزیابی کیفیت عکس دوربین‎های موبایل است بر بیطرفی و سلامت نتایج خود تاکید دارد.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.