شایعه: آمازون یک سرویس استریم موسیقی رایگان راه‌اندازی می‌کند

برخی منابع نزدیک به آمازون گزارش داده‌اند که این شرکت قصد راه‌اندازی یک سرویس استریم موسیقی رایگان را به منظور رقابت با Spotify را دارد.

0

در چند سال اخیر با دسترسی عموم افراد در نقاط مختلف جهان به اینترنت پرسرعت، استقبال از سرویس‌های آنلاین پخش موزیک و ویدئو هم به مراتب بیشتر شده است. پیرامون همین موضوع نیز آمازون در نظر دارد در جهت گسترش حوزه فعالیت خود در فضای مجازی، یک سرویس استریم موسیقی رایگان راه‌اندازی کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Billboard، سرویس استریم موسیقی آمازون برای عموم کاربران به صورت نامحدود و رایگان خواهد بود و هزینه‌های خود را از طریق پذیرش آگاهی‌های تبلیغاتی تأمین خواهد کرد؛ بدیهی است که در این صورت کاربران راهی برای فرار از این تبلیغات نخواهند داشت.

همان‌طور که می‌دانید آمازون هم‌اکنون نیز دارای یک سرویس اشتراکی استریم موسیقی با نام Amazon Music است، با این حال نسخه رایگان قرار است محدودیت دسترسی به آرشیوهای مختلف را از میان بردارد. در میان ارائه دهندگان مشهور سرویس استریم موسیقی کنونی، تنها Spotify و Tidal هستند که امکان دسترسی کاربران به آلبوم‌های محدود را در ازای تماشای تبلیغات آنلاین می‌دهند.

حال سؤال اصلی این است که سرویس استریم موسیقی رایگان آمازون تا چه میزان وسعت داشته و چگونه می‌تواند صرفاً با نمایش تبلیغات قطعات جدید را در اختیار کاربران قرار دهد؟ البته برگ برنده آمازون در این رقابت، همکاری تنگاتنگ با تهیه‌کنندگان و لیبل‌های مختلف است که می‌تواند در جهت فروش فیزیکی سی‎دی با آن‌ها همکاری کند.

آمازون همچنین بر بازار اسپیکرهای هوشمند به خوبی تسلط داشته و می‌تواند با ارائه سرویس استریم موسیقی رایگان بر روی Alexa، کاربران را به استفاده از آن ترغیب کند. خرید حق اشتراک سرویس پرایم برای کاربران 119 دلار هزینه در بر خواهد داشت که شامل ارسال رایگان سفارش‌های از آمازون خواهد شد. با خرید این سرویس به طور میانگین هر کاربر 7.99 دلار در هرماه برای دسترسی به آرشیو Amazon Music پرداخت می‌کند که 2 دلار کمتر از حق اشتراک اصلی این سرویس است؛ البته این رقم نیز برای اشتراک سه‌ماهه افرادی که اسپیکر‎های هوشمند Echo را هم خریداری کنند به 3.99 دلار کاهش پیدا می‌کند.

دانستن این نکته هم بد نیست که Spotify با داشتن بیش از 200 میلیون کاربر، به عنوان محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی حال حاضر شناخته می‌شود. SoundCloud، اپل موزیک و آمازون هم به ترتیب با داشتن 150، 50 و 16 میلیون کاربر در رده‌های بعدی قرار دارند.

منبع digitaltrends

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.