حالا می‌توانید از گوشی اندرویدی خود به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی استفاده کنید

اگر یک گوشی اندرویدی با اندروید ۷.۰ یا جدیدتر دارید حالا می‌توانید از آن به عنوان یک کلید امنیتی فیزیکی استفاده کنید.

0

وقتی قصد ورود به حساب کاربری خود را دارید یک کلید امنیتی روشی ایمن برای تأیید هویت شماست. روش‌های متعددی برای افزایش امنیت آنلاین شما وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ارسال کد امنیتی از طریق پیامک و ایمیل و یا سیستم تأیید هویت دومرحله‌ای اشاره کرد. تأیید هویت دومرحله‌ای در حساب گوگل از طریق اپلیکیشن authenticator انجام می‌شود که هر ۳۰ ثانیه یک کد جدید تولید می‌کند. اما شاید ایمن‌ترین این روش‌ها استفاده از یک کلید امنیتی فیزیکی مثل کلید تایتان گوگل باشد.

خبر خوب این‌که از این پس می‌توانید گوشی هوشمند اندرویدی خود را به یک کلید امنیتی فیزیکی تبدیل کند. کافیست گوشی شما از اندروید ۷ یا جدیدتر استفاده کند و همچنین سیستم تأیید هویت دومرحله‌ای گوگل را نیز فعال کرده باشید. علاوه بر این باید یک کامپیوتر مجهز به بلوتوث با ویندوز ۱۰، سیستم‌عامل کروم یا مک اپل در اختیار داشته باشید.

 

به این ترتیب هربار که یک مرورگر یا دستگاه قصد ورود به اکانت گوگل شما را داشته باشد می‌توانید از گوشی خود دسترسی را تأیید یا رد کنید. ویدئوی بالا نحوه کارکرد این قابلیت را نشان می‌دهد. همچنین اطلاعات بیشتر را می‌توانید در بلاگ خود گوگل در این زمینه بخوانید. برای حفظ امنیت خود ابتدا هیچ‌گاه پسوردتان را در اختیار دیگران قرار ندهید و سپس حتماً از یکی از روش‌های گفته شده برای بهبود امنیت استفاده کنید.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.