در ویندوز 10 دیگر نیازی به گزینه safely remove برای جدا کردن فلش مموری ندارید

جدیدترین نسخه از ویندوز 10 ارائه شده از سوی مایکروسافت برای ویندوز اینسایدرها، دارای زیر ساختی است که سرانجام به شما اجازه می‌دهد بدون هیچ‌گونه نگرانی هرگاه که مایل بودید فلش مموری را از پی‎سی یا لپ‎تاپ خود جدا کنید.

0

جدا کردن ناگهانی حافظه‌های جانبی مشکلاتی را نظیر از دست دادن اطلاعات، صدمه دیدن فایل‌ها، هنگ کردن برنامه‌ها و حتی کرش کردن سیستم‌عامل به دنبال دارد. یکی از روش‌های رایج محافظت از حافظه‌های خارجی استفاده از گزینه Safely Remove  است که تولیدکنندگان برای جلوگیری از سوختن، آسیب دیدن فایل‌ها یا کاهش طول عمر فلش دیسک‌ها آن را به شما پیشنهاد می‌دهند.

تمامی سیستم‌های عامل با حافظه‌های جانبی برخورد یکسانی دارند، این حافظه‌ها در حین اتصال به عنوان حافظه ثابت از جانب کامپیوتر شناخته می‌شوند و به همین دلیل نباید به ناگاه کشیده شوند. این امر به این معناست که در حین خواندن و نوشتن اطلاعات، حافظه‌های جانبی باید به صورت دائم در دسترس باشند. خوشبختانه در جدیدترین نسخه از ویندوز 10 شاهد افزودن قابلیتی تحت عنوان “حذف سریع” هستیم که امکان جدا کردن حافظه‌های جانبی، بدون استرس از دست رفتن اطلاعات را می‌دهد.

مایکروسافت به صورت رسمی تائید کرده که ویندوز 10 بیلد 1809 فاقد گزینه safely remove است. بدین ترتیب در زمانی که بین حافظه جانبی متصل شده به سیستم اطلاعاتی جابه‎جا نمی‌شود، می‌توانید آن را با خیال راحت جدا کنید. در نسخه‌های قبلی ویندوز 10 از تنظیمات Better performance به‌صورت پیش‌فرض برای مدیریت قطع اتصال حافظه خارجی استفاده می‌شد، اما نسخه 1809 این گزینه به Quick removal تغییر نام داده است.

توجه داشته باشید که هرچند این ویژگی ویندوز 10 امکان جدا کردن بدون دردسر حافظه جانبی را در اختیارتان قرار می‌دهد، با این حال به دلیل حذف کش داده حین انتقال، سرعت فرآیند انتقال نسبت به قبل کاهش پیدا می‌کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.