واکنش وزیر به فلش مسیج تبلیغاتی اپراتورها: تخلف آشکار است و برخورد می‌کنیم

با رسیدگی به پیامک‌های تبلیغاتی توسط وزیر ارتباطات خوشبختانه فراوانی این پیام‌های آزاردهنده کمتر شده است. اما ظاهراً در برخی اپراتورها حالا شاهد پیام‌های فلش مسیج تبلیغاتی هستیم.

0

پیام‌های فلش مسیج یا Class 0 به پیام‌هایی گفته می شود که به‌صورت پیامک نبوده و در جایی از گوشی شما ذخیره نمی‌شوند. این پیام‌ها به‌صورت خودکار به شکل یک پنجره روی صفحه گوشی شما باز شده و شما تنها امکان بستن (و گاهی هم ذخیره) آن را دارید.

معمولاً از فلش مسیج برای اطلاع‌رسانی سریع و فوری درباره حوادثی مثل زلزله و سیل و صرفاً در مواقع اضطراری استفاده می‌شود. یک کاربرد دیگر آن هم نمایش میزان اعتبار باقیمانده مشترک بلافاصله پس از اتمام مکالمه است. اما ظاهراً در کشور ما فلش مسیج کاربرد تبلیغاتی هم پیدا کرده است.

فلش مسیج تبلیغاتی

یکی از کاربران توییتر اخیراً تصویری از یک فلش مسیج تبلیغاتی ارسال شده توسط یکی از اپراتورها را منتشر کرده است. با این‌که این اولین باری نیست که در ایران شاهد چنین استفاده‌هایی هستیم اما این‌بار محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات واکنش نشان داده و تخلف را آشکار دانسته است:

شواهد ارائه شده روشن و تخلف آشکار است. هم برخورد می‌کنیم و هم متوقف.

مسلماً در شرایط فعلی بهتر است از سیستم فلش مسیج برای آگاهی‌رسانی و تخلیه شهرها و روستاهای در معرض خطر سیل استفاده شود. با این‌حال شاهد آن هستیم که تخفیف تور سفرهای خارجی از این طریق تبلیغ می‌شوند.

خوشبختانه با پاسخ سریع وزیر می‌توان امیدوار بود که از این پس کمتر شاهد سواستفاده‌های تبلیغاتی از فلش مسیج در اپراتورها و یا شرکت‌های وابسته آن‌ها باشیم.

به‌روزرسانی: این تخلف آنطور که ایرانسل اعلام کرده توسط یکی از شرکت‌های خدمات محتوای پیامکی دارای مجوز و طرف قرارداد با اپراتورهای تلفن همراه صورت گرفته و ایرانسل ضمن عذرخواهی از مشترکان دریافت‌کننده این فلش مسیج، وعده برخورد قاطع با این شرکت را داده است.

ایرانسل فلش مسیج

منبع twitter
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.