بلومبرگ: آمازون درحال آماده‌سازی رقیب ایرپاد اپل است

اپل و آمازون هر دو از روش‌های مختلفی در حال تجربه یک جنگ سرد هستند. حالا آمازون به دنبال عرضه یک هدفون است که با ایرپاد اپل رقابت کند.

0

هدفون آمازون قرار است که برای رقابت با ایرپاد اپل عرضه شود. به گزارش بلومبرگ، آمازون به دنبال این است که یک سری هدفون تولید و عرضه کند. این هدفون‌ها با الکسای آمازون هماهنگی کاملی خواهند داشت و تلاش دارند تا سهم ایرپاد از بازار را کمتر کنند. طبق این گزارش، آمازون به دنبال هدفونی است که بتواند کیفیت بهتری را ارائه دهد و در عین حال قابلیت‌های مشابه داشته باشد.

با استفاده از این هدفون آمازون کاربران می‌توانند با صدای خود، محصولات خوراکی و فروشگاهی را سفارش دهند، به موسیقی مورد نظر دسترسی پیدا کنند و اطلاعاتی مانند آب و هوا را در اختیار داشته باشند. هر بار که بگویید الکسا، دستیار صوتی آمازون فعال خواهد شد. جسچرهای فیزیکی مانند لمس هدفون هم در اختیار خواهد بود. می‌توانید با این جسچرها یک تماس را دریافت و قطع کنید و همچنین بین موسیقی‌ها گردش کنید.

البته همه چیز شبیه به ایرپاد اپل نخواهد بود و طبق گفته بلومبرگ، هدفون آمازون چندین تفاوت کلیدی خواهد داشت. در ابتدا باید گفت که این هدفون‌ها با یک دستگاه جفت خواهند شد و سریعا جفت (Pair) نمی‌شوند. همچنین طبق گفته این گزارش، ممکن است شاهد عرضه رنگ‌های مشکی و خاکستری هم باشیم.

ممکن است نام این هدفون‌ها آمازون‌پاد باشد. البته هنوز چیزی مشخص نیست، اما منطقی است که چنین نامی را شاهد باشیم. ممکن است که در میانه دوم سال 2019 میلادی شاهد معرفی و عرضه این هدفون‌ها باشیم. آمازون فعلا در مرحله تولید است و با مشکلاتی برخورد کرده است. البته خود آمازون هیچ واکنشی نسبت به این گزارش نداشت.

اپل به تازگی نسل دوم ایرپاد بی‌سیم خود را معرفی کرده است. ایرپاد ۲ حالا دوام شارژ بالاتری داشته، به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و به فرمان «هی سیری» نیز واکنش نشان می‌دهد؛ در عوض قیمت ۲۰۰ دلاری آن نسبتاً بالاست.

البته چندین سوال کلی و مهم وجود دارد و هنوز نمی‌دانیم که هدفون‌های آمازون دقیقا چه سیستم فروشی خواهند داشت و قابلیت کلیدی آن‌ها چه خواهد بود. ممکن است که آمازون بتواند محصولی ارزان قیمت عرضه کند، اما باید بتواند قابلیت‌های جذابی طراحی کند که توانایی رقابت با ایرپاد را داشته باشد.

در حال حاضر ایرپاد اپل، پرفروش‌ترین هدفون بی‌سیم جهان است. مردم ایرپاد را دوست دارند و تغییر رویه مردم کار آسانی نیست. گرچه آمازون ثابت کرده که توانایی رقابت سنگین را دارد و حاضر است برای دریافت سهم بیشتر بازار، ضرردهی بزرگی را تجربه کند.

 

منبع Gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.