کوالکام و سامسونگ به اپل مودم 5G نمی‌فروشند!

بر اساس گزارشی تازه، کوالکام و سامسونگ هر دو تصمیم گرفته‌اند که مودم‌های 5G خود را در اختیار اپل قرار ندهند. به این ترتیب کار اپل برای ساخت آیفون 5G سخت خواهد شد.

0

رقابت سختی بین شرکت‌ها برای تسخیر بازار 5G وجود دارد. مودم‌های 5G هم یکی از تازه‌ترین گزینه‌های رقابتی خواهد بود. گزارشی در Electronic Times منتشر شده و طبق این گزارش هر دو شرکت کوالکام و سامسونگ فرصت فروش این نوع مودم‌ها به اپل را رد کرده‌اند.

در حال حاضر جنگ شدیدی بین دو شرکت اپل و کوالکام بر سر یک سری پتنت وجود دارد. کوالکام به سختی به دنبال محکوم کردن اپل است. در بعضی موارد این شرکت با موفقیت هم روبرو بوده است. به همین خاطر عجیب نیست که این شرکت از فروش مودم‌های 5G به اپل سر باز بزند.

اما دلیل سامسونگ متفاوت است. به گفته سامسونگ، میزان ذخیره مودم اکسینوس 51005G کافی نیست. نسبتا دلیل سامسونگ منطقی‌تر و کمی دوستانه‌تر است. اگر سامسونگ خط تولید خود را بیشتر کند هم می‌تواند قرارداد خوبی را از سوی اپل دریافت کند. اپل همیشه تلاش می‌کند که قیمتی مناسب برای خود دریافت کند اما با خروج کوالکام از چرخه رقابتی، سامسونگ دست بالا را خواهد داشت.

اپل تا پیش از این، برای خرید مودم به اینتل مراجعه می‌کرد. اما اینتل هنوز چنین مودمی را تولید نکرده است. مودم XMM 8160 تا سال 2020 آماده نخواهد شد و احتمال ندارد که اینتل برای آیفون 2019 موفق به تولید چنین مودمی شود.

هواوی هم مودم Balong 5000 را در اختیار دارد. اما هواوی عموما چیپست‌های خود مانند چیپ Kirin را به رقبای خود نمی‌فروشد. UniSOC هم با همکاری اینتل بر روی چنین مودمی کار می‌کند، اما مشخص نیست که تا چه میزان از این پروژه پیشرفت کرده است.

با تمام این اوصاف، یک شرکت ممکن است که بتواند به اپل سخت‌افزار مورد نظر را بفروشد. شرکت MediaTek مدتی است که تلاش می‌کند مودم Helio M70 را به آیفون‌ وارد کند. این شرکت حتی خط تولید خود را شش ماه سریع‌تر کرده تا به عرضه آیفون برسد. اما یک مشکل بزرگ‌تر وجود دارد. تیموتی آرکوری که آنالیزور UBS است، گفته که چیپ‌های MediaTek در استاندارد اپل نیست. این چیپ‌ها نمی‌توانند با کیفیت مورد نظر اپل همخوانی داشته باشند و همچنین سامسونگ هم گزینه مورد نظر اپل نیست.

همچنین در ادامه گزارش او ذکر شده که مودم‌های 5G اینتل هم حتی دیرتر از آیفون سال آینده عرضه خواهد شد. با چنین وضعیتی، ممکن است آیفون 5G اپل در سال 2021 عرضه شود که واقعا زمانی دور است.

البته که ممکن است این اتفاق و تاخیر تاثیر زیادی نداشته باشد. تاثیر منفی تماما بستگی به پیشرفت زیرساخت 5G دارد. شرکت‌های ارتباطی به شدت در حال تلاش برای ساخت بسته‌های دیتا جدید و ساخت شبکه‌های قوی هستند و به گفته بسیاری، سال آینده، سال عرضه شبکه 5G خواهد بود. در چنین شرایطی، اپل شرایط سختی را تجربه خواهد کرد.

اما بازار شناور است و امکان دارد که اپل ضربه زیادی را تجربه نکند و شاید بتواند با متقاعد کردن کاربران خود، سهم خوبی را از بازار سال آینده کسب کند. در حال حاضر بسیاری از کاربران اپل، از آیفون‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند و شاید بتوان آن‌ها را با یک مدل تازه و 4G راضی نگه‌داشت.

 

منبع Gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.