گوگل پلاس سرانجام برای همیشه تعطیل شد

همان‌طور که پیش از این اعلام شده بود شبکه اجتماعی گوگل پلاس سرانجام روز گذشته برای همیشه تعطیل شد.

1

در اوج محبوبیت فیس‌بوک، گوگل تصمیم گرفت با شبکه اجتماعی جدیدی به نام گوگل پلاس و با قابلیت‌های خاص به میدان رقابت پا بگذارد. عضویت در گوگل پلاس ابتدا تنها با دعوتنامه ممکن بود اما بعدها برای عموم کاربران آزاد شد. حالا همان‌طور که گوگل پیش از این اعلام کرده بود این شبکه اجتماعی سرانجام برای همیشه تعطیل شد. با تعطیلی گوگل پلاس فیس‌بوک کماکان بدون رقیب و با در اختیار داشتن شبکه‌های اجتماعی دیگری از جمله اینستاگرام در این بازار پیشتاز باقی می‌ماند.

گوگل فرآیند تعطیلی گوگل پلاس را از روز گذشته آغاز کرده است. دلیل تعطیلی گوگل پلاس عدم استقبال کاربران و همچنین مشکلات امنیتی متعدد کشف شده در آن اعلام شده است. گوگل پلاس دوبار درز اطلاعات و افشا شدن اطلاعات کاربران را در سابقه دارد. این آسیب‌پذیری‌ها ماه‌ها مخفی ماند و وقتی که سرانجام افشا شد گوگل را مجبور کرد تا تعطیلی گوگل پلاس را چهار ماه زودتر آغاز کند.

گوگل در این‌باره می‌گوید:

با وجود این‌که در طول این سال‌ها تیم‌های مهندسی ما تلاش و تعهد زیادی را در ساخت گوگل پلاس خرج کردند اما این شبکه کاربران گسترده و توجه گسترده توسعه‌دهندگان را جذب نکرد.

به گفته بن اسمیت از گوگل، میانگین استفاده کاربران از گوگل پلاس در روزهای آخر فعالیت این شبکه اجتماعی تنها ۵ ثانیه در هر بار استفاده بوده است!

با این‌حال گوگل پلاس آن‌قدرها هم شبکه اجتماعی بدی نبود. این شبکه برخلاف فیس‌بوک دوستان و آشنایان شما را در حلقه‌های مختلفی قرار می‌داد و به کاربر اجازه می‌داد تا سطح دسترسی افراد درون هر حلقه را مشخص کرده و یا پست‌های خود را تنها برای حلقه‌های خاصی به اشتراک بگذارند. همچنین قابلیت انجمن‌ها یا Communities گوگل پلاس نیز توانست توجه توسعه‌دهندگان بسیاری را به خود جلب کند. با این‌حال اشتباهاتی مثل اجبار کاربر به عضویت در گوگل پلاس برای استفاده کامل از برخی سرویس‌های دیگر گوگل از جمله یوتیوب آثار معکوسی بر استقبال کاربران گذاشت.

اگر شما هم از کاربران گوگل پلاس بوده‌اید دیگر امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را نخواهید داشت. با این‌حال شاید هنوز دیر نشده باشد و بتوانید اطلاعات خود در این شبکه از جمله تصاویر و پست‌ها را پیش از تعطیلی گوگل پلاس دانلود کنید. برای این‌کار کافیست به این لینک سری بزنید.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Godgoblin می‌گوید

    ای بر پدر تک تکشون لعنت
    من توی هرکدوم از انجمن هام ( ایران از باستان ) و ( اندرویدخونه ) بالای پونزده هزار نفر عضو داشتم که هزاران پست مفید و با ارزش توش گذاشته شده بود توی انجمن تاریخی کلی اطلاعات رو شبانه روز نوشتم بخاطر تایپ انگشتام نابود شدن اونوقت این حروم زاده ها برای خودشون بستن ، انگار که نه انگار کاربرها وقتشون رو هدر دادن !
    ای که توف به ذات کثافتشون
    زنده باد همون فیسبوق آشغال که هرگز همچین غلطی نکرده
    دلم برای اندرویدخونه که براش شبانه روز زحمت کشیده بودم بدجور سوخته
    الان وحشتناک عصبانی ام