مشخصات صفحه‌نمایش آیفون‌های 2020 اپل فاش شد

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده اپل در سال جاری تغییر زیادی در آیفون‌های خود ایجاد نخواهد کرد. اما آیفون‌های 2020 با تفاوت‌های بیشتری عرضه خواهند شد.

0

اپل معمولاً هر دو سال یک‌بار طراحی گوشی‌های آیفون خود را تغییر می‌داد. اما این تغییرات در سال‌های اخیر کمتر و کمتر شده و به‌طور مثال از آیفون ۶ تا آیفون ۸ اپل در چهار نسل متفاوت از یک زبان طراحی استفاده کرد. به این ترتیب با این‌که انتظار داشتیم آیفون‌های 2019 پس از دو سال استفاده از طراحی آیفون X دچار تحول جدی شوند اما باید در آیفون‌های 2020 به‌دنبال این تغییرات باشید.

طبق گزارشی جدید از منابع آگاه و نزدیک به اپل، آیفون‌های 2020 سرانجام همگی به صفحه‌نمایش OLED مجهز شده و با اندازه‌های دیگری به بازار عرضه می‌شوند. اندازه صفحه‌نمایش این آیفون‌ها به ترتیب ۵.۴۲، ۶.۰۶ و ۶.۶۷ اینچ خواهد بود.

به این ترتیب کوچک‌ترین آیفون با حذف حاشیه‌ها، جای آیفون ۸ فعلی با صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی را خواهد گرفت و آیفون ۶.۰۶ اینچی جای آیفون XS (با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچ) و آیفون ۶.۶۷ اینچی جای آیفون XS مکس ۶.۵ اینچی را خواهد گرفت. طبق این گزارش اما ابعاد آیفون‌های 2020 چندان بزرگ‌تر نخواهد شد و اپل راهی برای باریک‌تر کردن صفحه‌نمایش پیدا خواهد کرد.

با این‌که گزارش قبلی خبر از عرضه سه آیفون OLED در سال ۲۰۱۹ داده بود اما ظاهراً اپل این تغییر را برای سال ۲۰۲۰ کنار می‌گذارد. به این‌ترتیب جانشین آیفون XR امسال هم با صفحه‌نمایش LCD عرضه خواهد شد. با این‌حال گفته می‌شود جانشین آیفون XS به دوربین سوم اولتراواید هم مجهز خواهد شد.

نام‌گذاری آیفون‌ها هم هنوز مشخص نیست. حالا که اپل عدد رومی X را سال ۲۰۱۷ روی آیفون گذاشت و سپس حرف S را سال ۲۰۱۸ به آن اضافه کرد آیا باید منتظر آیفون XI باشیم یا اپل نام آیفون 11 را انتخاب خواهد کرد؟ در این‌صورت چه بر سر آیفون ۹ می‌آید؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها فعلاً چاره‌ای جز انتظار نداریم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.