درآمد سالانه هواوی برای اولین بار از مرز ١٠٠ میلیارد دلار عبور کرد

روز جمعه بود که هواوی گزارش مالی خود از سال 2018 را منتشر کرد و در آن شاهد رشد درآمد سالانه هواوی به میزان 19.5 درصد نسبت به سال 2017 هستیم. با فارنت همراه باشید…

0

با انتشار گزارش مالی سالیانه شرکت هواوی مشخص شد که در سال ۲۰۱۸ بخش گوشی‌های هوشمند شرکت با رشد درآمد ۲۵.۱ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. درآمد سالانه هواوی در سال ۲۰۱۸ رقم سرسام‌آور ۱۰۷.۱۳ میلیارد دلار گزارش شده است. این اولین بار است که درآمد هواوی طی یک سال از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور می‌کند. به گزارش هواوی درآمد خالص شرکت با ۸.۸ میلیارد دلار حدود ۲۸ درصد نسبت به سال ۲۱۰۷ افزایش داشته است. این در حالی است که درآمد خالص سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ تنها ۰.۴ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد سال قبل یک سال فوق‌العاده برای شرکت چینی به حساب می‌آید.

علی‌رغم این موفقیت درخشان اکنون شرکت هواوی تحت بررسی امنیتی دقیق دولت چین قرار دارد. در کنار این مورد، بسیاری از کشورهای جهان و در راس همه ایالات متحده استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت‌های شبکه و دیتای کشور را ممنوع کرده است؛ بازاری که هواوی برای سال‌های طولانی در آن شرکت داشته است.

اواسط ماه گذشته، هواوی طی یک مراسم عمومی کشور ایالات متحده را متهم به صدمه به سوابق این شرکت کرد و اینکه آمریکا بدون آنکه بتواند ناامن بودن تجهیزات این شرکت را ثابت کند دست به چنین کاری زده است. در سال ۲۰۱۶ هنگامی که هواوی در جایگاه سوم برترین تولیدکننده‌های گوشی هوشمند در جهان قرار داشت هدفی مبنی بر رسیدن به جایگاه اول برای خود تعیین کرد. در اواسط سال ۲۰۱۸ این شرکت به جایگاه دوم رسید و اکنون در سال ۲۰۱۹ هیچ‌کس نمی‌تواند این قضیه را رد کند که هواوی می‌تواند تا سال ۲۰۲۱ به هدف خود برسد. حتی مشکلات سیاسی متعددی هم که برای هواوی پیش آمد نتوانسته مانع آن شود. نظر شما در مورد موفقیت بی‌چون و چرای شرکت چینی چیست؟

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.