بخش موبایل سونی با بخش‌های تلویزیون، صدا و دوربین ادغام خواهد شد

ادغام سونی موبایل با بخش‌های تلویزیون، صدا و دوربین، جدیدترین اقدام سونی در پی فروش ضعیف سری اکسپریا خواهد بود.

0

سونی موبایل در یکی دو سال اخیر وضعیت خوبی نداشته است. اصرار این شرکت روی طراحی تکراری، قیمت بالاتر نسبت به رقبا و شاید تبلیغات اندک باعث شده تا سامسونگ، هواوی و اپل فرسنگ‌ها از سونی موبایل سبقت بگیرند. حالا بخش موبایل سونی استقلال خود را از دست خواهد داد. ادغام سونی موبایل با بخش‌های موفق تلویزیون، صدا و دوربین سونی می‌تواند همچنین بهبودها و هماهنگی‌هایی را بین این بخش‌ها ایجاد کند.

با این‌که گوشی‌های اکسپریا همین حالا هم از فناوری‌هایی از بخش‌های تلویزیون و دوربین سونی استفاده می‌کنند اما این ادغام می‌تواند این قابلیت‌ها را بهبود هم ببخشد. با این‌که سونی در زمینه تلویزیون و دوربین از بهترین‌هاست اما دوربین و صفحه‌نمایش گوشی‌های سونی نسبت به رقبا حرف چندانی برای گفتن نداشته است. با این‌حال اکسپریا وان پرچم‌دار جدید سونی می‌تواند اولین نشانه مثبت از این ادغام باشد.

پس از این ادغام نیز کماکان سونی گزارش مالی فروش گوشی‌های اکسپریا را اعلام خواهد کرد. با این‌حال احتمالاً عملکرد ضعیف بخش موبایل در سایه موفقیت سایر بخش‌ها پنهان خواهد شد.

سونی موبایل در سال ۲۰۱۷ تنها ۱۳.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته و پیش‌بینی این شرکت برای سال ۲۰۱۸ هم تنها ۷ میلیون دستگاه بوده است. همه این ارقام سرانجام به ضرری ۹۱۳ میلیون دلاری در چهار فصل اخیر منجر شده است. این درحالیست که بخش تلویزیون و صوتی سونی ۷۱۴ میلیون دلار سود عملیاتی و بخش دوربین هم ۸۰۴ میلیون دلار سود را در همین بازه به همراه آورده‌اند.

بخش دوربین سونی با عرضه دوربین‌های بدون آینه فوق‌العاده سری آلفا کانن و نیکون را هم به عرضه مدل‌های پرچم‌دار بدون آینه وادار کرد. همچنین بخش صدا هم هدفون بی‌رقیب WH-1000XM3 را به عنوان محبوب‌ترین هدفون نویزکنسلینگ در پرونده دارد و کماکان در بخش آدیوفایل‌ها نیز با محصولات گران‌قیمتی مثل ایرفون IER-Z1R دوهزاردلاری یا پلیر WM1Z سه هزار دلاری در حال سوددهی است.

بخش موبایل سونی در سال‌های اخیر سعی کرد تا با کاهش هزینه‌ها ضرردهی را جبران کند. این شرکت اعتقاد دارد با کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌ها و حالا ادغام سونی موبایل، گوشی‌های اکسپریا سرانجام در سال ۲۰۲۱ به سوددهی خواهند رسید. سونی موبایل همچنین درحال کار بر روی فناوری 5G نه‌تنها برای گوشی‌ها بلکه بسیاری از محصولات این شرکت نیز هست.

کنیچیرو یوشیدا

کاز هیرای نیز مدتی پیش از سمت مدیرعاملی استعفا داده و حالا هم سونی را به‌کلی ترک کرده است. باید منتظر ماند و دید مدیرعامل جدید «کنیچیرو یوشیدا» چگونه می‌تواند سونی را به روزهای اوج خود بازگرداند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.