حکم جدید دادگاه کوالکام و اپل: ممنوعیت واردات برخی مدل‌های آیفون از چین!

قاضی پرونده حقوقی دادگاه کوالکام و اپل به‌تازگی رأی جدیدی صادر کرده است: ممنوعیت واردات برخی مدل‌های آیفون از چین به آمریکا!

0

دادگاه کوالکام و اپل ماه‌هاست که در جریان است و در آن کوالکام از اپل به دلیل نقض پتنت‌ها و فاش کردن اسرار این شرکت به شرکت رقیب یعنی اینتل شکایت کرده است. به‌تازگی یک قاضی این دادگاه اپل را در نقض دو پتنت کوالکام در مورد مدیریت انرژی و سرعت دانلود اطلاعات مقصر شناخته است. به این ترتیب مری‌جون مک‌نامارا قاضی کمیسیون تجارت جهانی (ITC) می‌گوید واردات برخی مدل‌های آیفون که در آن‌ها از مودم‌های اینتل استفاده شده از چین (محل تولید آیفون) به آمریکا ممنوع است.

گفتنی است این حکم کماکان در ITC در حال بررسی است و ممکن است این رأی تغییر کند. کوالکام همچنین در دادگاه دیگری در همین روز نتوانست اپل را به نقض پتنت‌های بیشتری محکوم کند. با این‌حال قاضی مک‌نامارا پیش از این نیز اپل را در نقض سه پتنت کوالکام مقصر شناخته بود و جریمه‌ای ۳۱ میلیون دلاری هم برای کوپرتینو در نظر گرفته بود.

با این‌حال به نظر می‌رسد کوالکام به این راحتی‌ها کوتاه نمی‌آید و رابطه این دو شرکت که در گذشته‌ای نزدیک بسیار خوب بود قرار نیست به حالت عادی بازگردد. ماجرا از دو سال پیش و شکایت یک میلیارد دلاری اپل از کوالکام شروع شد اما اخیراً ورق برگشته و کوالکام توانسته در چین و آلمان نیز حکم ممنوعیت فروش برخی مدل‌های آیفون را از دادگاه بگیرد.

ظاهراً اپل از قرارداد انحصاری با کوالکام در سال‌های گذشته برای تأمین مودم‌های آیفون راضی نبوده و از اینتل هم برای تولید مودم استفاده کرده است. با این‌حال کوالکام می‌گوید اپل راز برخی فناوری‌های ثبت شده در مودم‌های این شرکت را به رقیب فاش کرده است. گفتنی است مدل‌های ممنوع شده آیفون برای فروش و واردات در برخی کشورها شامل نسخه‌های نسبتاً قدیمی (آیفون ۷ و قدیمی‌تر) می‌شود.

اپل می‌گوید کوالکام از فروش برخی قطعات مورد نیاز برای خط تولید آیفون XS و XR به این شرکت خودداری کرده است. برخی هم پیش‌بینی می‌کنند اپل برای رهایی از این دردسرها قصد دارد خود مودم‌های آیفون را طراحی کرده و در آینده به صورت اختصاصی از آن‌ها استفاده کند.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.