به کدام کشورها می‌توان با اتوبوس سفر کرد؟

یکی از مشکلات سفر به کشورهای خارجی برای ما ایرانی‌ها هزینه بالای سفر است که ما را از دیدن زیبایی‌ها، بنا‌های تاریخی و آشنایی با فرهنگ و شیوه‌های زندگی مردمانش محروم می‎‌کند. پیدا کردن راه‌ حلی کاربردی برای حل این مشکل، از اهمیت فراوانی برای افرادی که روحشان برای کسب تجربه‌های تازه پرواز می‌کند، برخوردار است.

1

کشورهای خارجی همیشه خیلی دور نیستند، بعضی از آنها در چند قدمی مرزهای ایران عزیزمان قرار گرفته‌اند و در صورتی که وقت کافی برای سفر در اختیار داشته باشید، استفاده از بلیط اتوبوس یکی از راه‌ حل‌های موثر کاهش هزینه‌های سفر است.

حتی اگر مشکل مالی نداشته باشید، اتوبوس راهی مملو از مناظر دیدنی را به قیمتی ارزان به شما هدیه‌ می‌کند. با خرید بلیط اتوبوس VIP به کشورهای همسایه، علاوه بر اینکه مسیری سرشار از خاطرات زیبا را با آسایش خیال (امنیت جانی بیشتر در صورت بروز مشکل فنی در مقایسه با هواپیما) و راحتی جسمی (در حد استاندارد) طی خواهید کرد، هزینه خرید بلیط رفت و برگشت سفر شما حداقل یک چهارم تا گاهی یک هشتم سفر با هواپیما خواهد بود.

با این وجود تمامی کشورهای همسایه، با اتوبوس در دسترس نیستند. زیرا برخی از آن‌ها درگیر جنگ داخلی هستند و یا راه ایمنی برای سفر با اتوبوس در آن‌ها موجود نیست، برخی دیگر مقصد خوبی برای سفرهای توریستی محسوب نمی‌شوند. در حال حاضر سفر با اتوبوس به مقاصد، آنکارا، استانبول، ارزروم، ترابزون و وان در ترکیه، ایروان در ارمنستان، بارتومی و تفلیس در گرجستان، اربیل، سلیمانیه، کربلا، نجف در عراق و باکو در جمهوری آذربایجان امکان‌پذیر است.

در بین این سفرها، سفر به ترکیه به دلیل داشتن سایت‌های تاریخی و امکانات تفریحی و تجاری از طرفداران بیشتری برخوردار است. بنابراین به بررسی سفر زمینی به آن خواهیم پرداخت.

خرید بلیط اتوبوس ترکیه

خرید بلیط اتوبوس ترکیه

ترکیه پر از تاریخ و تفرجگاه‌های زیباست. سفر به استانبول طولانی‌ترین مقصد سفری شما در ترکیه خواهد بود. در این سفر بیش از دو هزار کیلومتر مسیر را زمینی طی خواهید کرد. با خرید بلیط اتوبوس به استانبول حدودا از تهران مسیری چهل ساعته را طی خواهید کرد. سفر به شهرهای ترکیه نیازی به ویزا ندارد و داشتن پاسپورتی که تا انقضای آن 6 ماه زمان باقی مانده باشد، کفایت می‌کند. هر ایرانی می‌تواند 90 روز در سال در ترکیه اقامت کند. نکاتی که باید در سفر به ترکیه به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر است:

  • در مرزها از اشخاص غریبه چیزی قبول نکنید و به همه آن‌ها با قاطعیت نه بگویید. شکر و سیگار کنت از ارزش بالایی در ترکیه برخوردارند و ممکن است به خاطر آن‌ها در مرز دستگیر شوید. حتی اگر پیشنهاد پرداخت مبلغی برای رد کردن بسته از اتاقی چند متری به شما داده شد، آن را رد کنید. همچنین تمام کسانی که به شما وعده خانه ارزان و یا چیز دیگری در ترکیه را می‌دهند کلاهبردارند. از هیچ شخصی در مرز لیر نخرید، چون قیمتی بسیار بیشتر از قیمت واقعی برای آن پرداخت خواهید کرد. با هیچ غریبه‌ای در مرز دوست نشوید، زیرا به خاطر سواستفاده از شما به سراغتان خواهد آمد.
  • با رزور بلیط اتوبوس به مقصد ترکیه، رد شدن از دستگاه X-Ray و بازرسی وسایل شما امری طبیعی است. قطعی برق در گذرگاه‌های مرزی بسیار زیاد است و در یک ساعت شاهد چندین بار قطعی برق خواهید بود، پس شکایت نکنید. اگر در روز خلوتی سفر کرده باشید، حدودا یک تا دو ساعت در مرز معطل خواهید شد، ولی سفر در روزهای شلوغ با معطلی چند ساعته در مرز همراه خواهد بود.
  • اگر در مرز از شما درخواست شد که به اتاق دیگری برای بررسی بیشتر بروید و واژه تهدیت (همان تهدید خودمان) به گوشتان خورد، خونسرد باشید، احتمالا فقط یک تشابه اسمی است و در مسیر برگشت نیز تکرار خواهد شد. اگر خانم هستید، می‌توانید یک نفر همراه در ورود به اتاق داشته باشید.
  • سرویس بهداشتی‌های بعد از مرز ترکیه غیر قابل تحمل هستند، حتما قبل از رد شدن از مرز، از عدم نیاز خود به آنها مطمئن شوید! در این سفر 40 ساعته با اتوبوس مسلما خسته خواهید شد. پس داروهای مورد نیاز و وسایل ضروری خود را  فراموش نکنید.
  • خوشبختانه اینترنت در اتوبوس‌های تهران ترکیه رایگان است و تمام سرویس‌ ها برای سفر به این کشور VIP هستند. در خرید بلیط اتوبوس VIP به MAN یا مارال بودن سرویس توجه کنید.
  • قیمت غذا در ترکیه بسیار گران است، حتما غذاهایی مثل کنسرو یا ماکارونی را با خود همراه کنید. قیمت نان در ترکیه مناسب است.
  • خرید لباس در ترکیه بسیار رایج است. از مراکز توریستی ترکیه خرید نکنید، زیرا قیمت‌ها برای توریست‌های اروپایی تنظیم شده‌اند. برای خرید لباس بهتر است به مناطق آکسارای، لالی و زیتون‌برون بروید. در آکسارای ایرانی‎های زیادی زندگی و کار می‌کنند، که شما را به صورت اسکناس خواهند دید. اما می‌توانید از آن‌ها آدرس را به زبان فارسی بپرسید.
  • بیشتر ترک‌ها انگلیسی را خوب بلد نیستند، پس دانستن زبان ترکی استانبولی در حد پرسیدن آدرس و فهمیدن جواب آن و برای خرید و فروش لازم است.
  • در ترکیه قیمت سیم کارت پایین است و با توجه به مدت اقامت، می‌توانید سیم کارتی را برای خود انتخاب و تهیه کنید.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خارجی

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس خارجی

سفر با اتوبوس به تمامی نقاط ایران زمین، برای دیدن آثار تاریخی و استفاده از سایت‌های طبیعی و تفریحی بسیار لذت بخش است. اما اگر تصمیم شما برای سفر به کشورهای همسایه با اتوبوس قطعی است، خوشبختانه امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از تهران به تمامی مقاصد ذکر شده، برای مقایسه قیمت‌ بلیط اتوبوس‌ و انتخاب رزرو بهترین سرویس ارائه شده وجود دارد. اما برای برگشت باید از اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مخصوص در کشور مقصد استفاده کرده یا با راننده اتوبوس خود هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید رزرو بلیط اتوبوس برگشت خود را هنگام رسیدن به پایانه مقصد انجام دهید.

شما می‌توانید با استفاده از سایت علی بابا به نشانه https://www.alibaba.ir/bus-ticket تمامی کارهای رزرو و خرید اینترنتی بلیت قطار و اتوبوس و هواپیما خود را انجام دهید.

این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی است و فارنت مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پیام جعفری می‌گوید

    توالت های بعد مرز اکثرا بسیار تمیز است . توالت پمپ بنزین های شیک مثل شل و آیگاز و… بسیار تمیز است. نویسنده آنچه شرح داده است را ندیده بلکه از جایی کپی کرده